ontstressen

Ik heb de laatste tijd heel erg veel last van stress. Niet om iets als school, maar om een ziektebeeld dat ik heb.

Dus nu vroeg ik me af… Wat doen jullie om een beetje tot rust te komen oftewel om te “ontstressen”?

Alle tips zijn welkom!

Ik doe aan yoga. Het is echt niet zo zweverig als iedereen denkt. Ik doe een cursus ervan, 1 uurtje per week. Ik word er echt super relaxed van, het is echt even een uurtje aan niks denken en ontstressen. Zelf was ik altijd een enorme stress kip, en nu na 5 weken is het al zo veel minder. Ik vind het echt een mega aanrader!

ik ga altijd wandelen met mijn hond

Oh trouwens ik doe Hatha Yoga, niet Club Yoga wat ze veel in sportscholen doen.

Met sporten kan ik mijn hoofd leegmaken…
Maar ook door in bad te gaan liggen met muziek zachtjes aan… & dan wegzakken

op je rug in bed gaan liggen en door je neus inademen en door je mond uitademen.
las ik een keertje in zo’n hoe-overleef-ik gidsje maar 't werkt echt!

ik ga binnenkort naar een accupuncturiste, omdat ik ook veel last heb van stress, onrustigheid, angsten, etc (heeft ook niets met school te maken).
Mijn moeder ging daar ook heen toen ze een burnout had, en dat schijnt je echt meer in balans te krijgen en rustiger te maken (: oh en de naaldjes voel je niet eens

Een boek lezen. :slightly_smiling_face:

In bad kom ik vaak echt heeeeel erg tot rust. Heerlijk, gewoon aan niks denken. Verder sporten? Dan denk ik ook vaak aan niks.

op vakantie gaan
haha, maarja, dat is natuurlijk niet altijd mogelijk
maar anders… naar buiten gaan, fietsen bijv.

@Lala_lovely
ja mijn moeder had het daar ook een keer over… wil je me op de hoogte houden als je er bent geweest en hoe je het vond enz?

Een bad nemen werkt goed bij mij :slight_smile:
Of rustige muziek

Wanneer ga je daarheen?
Ik heb last van een paniekstoornis en ook flink wat stress door school/thuissituatie en ik vraag me af of het daar ook tegen zou helpen

Hmm, in bad gaan of met mijn hond wandelen werkt bij mij goed.
Of gewoon lekker een middagje shoppen :wink:

Ik kan me goed ontspannen als ik met een muziekje op rustig fiets. En ik doe aan paardrijden, daar ontspan in ook, ik ben helemaal leeg als het fijn gaat.

Ik kan me alleen echt ontspannen als ik op bed lig en gewoon even niks doe.

Ik ga naar een accupuncturiste,
Ik neem een hete douche of bad met de bijbehorende zeep, olie, in lavendel (Lavendel is zó ontspannend)
Ik doe een heel ontspannend muziekje op, een ballad of iets zonder zang, alleen piano ofzo. Of iets dat je moet denken aan de vakantie ofzo.
Ik ruim al zoiezo mijn kamer op, want dan ben ik in mijn hoofd ook een stuk schoner.
Of ik ga lekker met mijn caviaatje zitten, of me kat.

En inderdaad, als ik aan het paardrijden ben, ben ik leeg.

positieve afleiding zoeken.

Hmm… Ehm. Even denken.
Naar buiten inderdaad, boek of tijdschrift lezen, nagels lakken, maskertje opdoen, gewoon even tijd voor mezelf nemen en aan m’n uiterlijk besteden:P Naar vriendinnen en lol maken, naar de stad om te shoppen, gewoon even lekker slapen, hmm. Heel veel eigenlijk, maar vooral gaat het er eigenlijk vooral om waar JIJ van ontspant, want iedereen heeft zo z’n eigen dingetjes :wink: