Ontstoken vinger.

Ik heb last van een onstoken vinger. (Ringvinger aan mn linkerhand) Het zit aan de zijkant van mn nagel, het is rood, dik en warm.
Ik heb hem gister en vandaag ook al ik zoutbadjes gehad. (Dat zou beter zijn dan soda omdat het de wond openhoudt ofzo?) Maar zijn er verder nog dingen die ik kan doen?

Edit

Het is al weer over. Er zit nu alleen nog een korstje op en als die eraf is is het weer helemaal over.
Bedankt voor jullie hulp!! :four_leaf_clover:

ehh, dat heb ik ook een keer gehad bij mijn grote teen :face_vomiting: gross…
geen idee wat je nog kan doen

Sowiezo goed schoon houden.
Misschien komt het omdat je een velletje aan de zijkant van je nagel hebt weggetrokken, dan is het na een paar dagen weg. En als een stukje van je nagel ingroeid kan je een héél klein stukje gaas afknippen en die met een pincetje eronder schuiven en dan om de dag een nieuwe. Maar wel van tevoren het er een beetje proberen uit te wippen.

Ik had vandaag precies 2 jaar geleden nagelriemontsteking aan mijn middelvinger.
Klink een beetje zoals jij het beschrijft.
Als het aanhoud even naar de dokter gaan.

dat had ik laatst ook, alleen dan aan allebei mijn ringvingers, heel vervelend.
bij mij ging het vanzelf weer over na een week ofzo :slightly_smiling_face:

Aah oke.
Het is denk ik wel een stukje nagel ofzo want ik heb dus een beetje geprobeerd het eruit te krijgen maar dat is niet echt gelukt. Het staat wel omhoog nu, maar het is er dus niet uit. Kan dit kwaad ofzo?

je kan er ook nestosyl opsmeren, heb ik gedaan met me ontstoken grote teen maar als het na een week nog niet weg is zou ik naar de dokter gaan

Dat gaat na een poosje wel weer over. Iig bij mij dan. Weet ook niet wat je er nog meer tegen kan doen dan de dingen die je nu al doet.

4 vingers aan mn rechterhand zijn al meer dan een halfjaar onstoken :frowning_face:

Ik heb het nu aan m’n duim, heel vervelend. Maar bij mij komt het door nagelbijten.
Bij mij gaat het altijd wel na een paar dagen over als ik met m’n vinger in de soda ga, dat is het enige wat ik weet x]

Wow! Dat lijkt me niet helemaal goed. Misschien kun je daar beter mee naar de dokter gaan? Ö

Misschien een nagel die je huid ingroeit? Als dat zo is dan moet het weggeknipt worden. Eerst dat stukje huid, daarna de nagel. Maar dat hoeft niet in 1x, kan ook een paar dagen duren. Elke keer dat er wat afgeknipt wordt, moet je een stukje van een aloë vera plant erop doen, zodat het alles ‘wegzuigt’ wat slecht is. En dan in de ochtend weghalen, zodat je wond kan ademhalen.

heb ik nu ook een beetje bij mn wijsvinger omdat er een velletje is los gegaan en het is ook een beetje rood en dik. zat net nog te denken: wat zou ik er aan doen? en nu is er een topic over haha

Nou ik heb de ziekte van Raynaud ofzo iets, daar krijg je 't van. En de dokter kan er niets aandoen, alleen als ik er heel erg last van heb kan ie mij medicijnen geven,maar daar krijg je weer allemaal bijwerkingen van :frowning_face:

Oei! Dat lijkt me echt heel vervelend!
Sterkte ermee! :four_leaf_clover:

Edit

Het is alweer over trouwens. Er zit alleen nog een soort van korstje en als die eraf gaat is het weer helemaal over. :slightly_smiling_face:
Bedankt voor jullie hulp!

WHA, ik heb ook een ontstoken vinger, maar was gebeten door mijn kat
maar ik heb 2 x een sodabad gedaan en het is over.
egwoon blijven doen enzo. gaat vanzelf weg.

Ik had dat ook een keer, en toen zat er ook echt pus onder. Het werd toen bij de dokter doorgeprikt, voelde er trouwens helemaal niks van, en toen gewoon weken in soda en na een paar dagen was het weg. Als het echt dik is kan het pus onder zitten, dus ik zou dan even langs de dokter gaan.

nu is mijn teen onstoken!!pus+bloed bahh eige dokter was op vaka, nu heeft zon andere wijf maar een creme gegeven+in soda …een week later is het en nog steeds niet wegg…ik w8t op mijn dokter wnt als er te veel druk is op mijn teen dan bloedt het ook door tot mijn sok enzoo…met slipperss gaat wel maar me digte sgoene voel i kde pijn na e ntijde well…