Hey,
Ik heb al een paar jaar last van een ontstoken teen.
Zo’n 5 jaar geleden is het begonnen aan de grote teen van mijn rechtervoet. De dokter heeft toen een stukje weg gehaald, maar later kwam het weer terug. Toen hebben ze er weer in het ziekenhuis een stukje weg gehaald. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.
Zo’n 1,5 jaar geleden kreeg ik hetzelfde aan de grote teen van mijn linkervoet. Heb zalf gehad en een antibiotica kuur, maar dat hielp niet. Vorig jaar december heeft de dokter toen een stukje weggehaald. Het kwam weer terug en in maart heeft hij de nagel er helemaal af gehaald.
Het is eigenlijk nooit echt mooi en goed beter geworden. Ik kreeg er weer veel last van en ben toen een paar maanden naar een podotherapeut geweest. Vooral in het begin ging het telkens een paar dagen goed, maar daarna werd het weer steeds erger.
Zo’n 3 weken geleden hebben ze in het ziekenhuis 2 stukjes van mijn nagel af gehaald.
Maar vlak voor oud & nieuw werd het weer erger en met oud & nieuw zijn er ook mensen op gaan staan en heb ik 'm ook een keer flink gestoten. Heel m’n nagel zat toen los.
Mijn eigen dokter was er niet, maar een andere dokter zei dat ik 3 tot 4x per dag in de badedas (?) moest zitten. Vandaag ben ik weer terug gegaan naar m’n eigen dokter en die zei dat dat te veel is, omdat het dan te veel gaat weken. Ik heb nu weer een antibioticakuur gekregen…
Maar het probleem is dus dat sinds oud & nieuw mijn andere teen ook WEER is gaan ontsteken.
Het is ook niet telkens een kleine ontsteking, maar het doet echt pijn met lopen, het is echt vuurrood en er zit echt ‘vlees’ op.
Ik weet écht niet meer wat ik hiermee aan moet. De vorige keren heeft de antibiotica namelijk ook niet geholpen.
Heeft iemand hier misschien nog goede tips tegen?