Ontstoken oog ;(

Vanochtend werd ik wakker met een ontstoken oog. Vandaag hoefde ik gelukkig niet de deur uit, maar morgen is het pasen en moet dat dus wel. Mijn vraag is of er kans is dat het morgen al over is en hoe ik m’n oog er nog een beetje normaal uit kan laten zien.
Alvast bedankt.

p.s. het is niet zo heel erg ontstoken, ik kan nog wel wat zien maar ik lijk een beetje op een halve chinees.

niet teveel troep enzo opsmeren, dat is slecht. gewoon goed schoonhouden en maybe na het weekend naar de dokter.

Bedankt voor de tips!

ja de dokter geeft je een kuurtje, dan is het bij altijd binnen een weekje wel weg.
absoluut geeeen make up op doen! en als je dat morgen dan perse wil, daarna ook absoluut weggooien.
goed schoonhouden verder, misschien spoelen met (warm) water, en niet aankomen met vieze vingers.

Je krijgt dat zalfje pas na 5 dagen van de dokter meestal. Je moet water koken, in een beker doen, laten afkoelen en dan tegen je oog aanzetten zeg maar. Dan staat je oog onder water, dan een paar keer knipperen, zodat het “virus” er uit kan spoelen. Dit een paar keer per dag doen.:slightly_smiling_face:

heb ik ook gehad, maar heel mijn linkerhelf van mn gezicht ging opzwellen, heb toen oogzal gekregen, het heette iets van chlooreamide’ofzo. even mee naar de dokter gaan!

@justyou dit is echt een goede tip, ga ik straks even proberen.

Bij mij is het niet echt opgezwollen maar het doet wel heel erg pijn als ik met m’n vinger m’n ooglid aanraak. Ik ga denk ik dinsdag naar de dokter.
Bedankt voor de tips allemaal!

ik heb een mascara-stokje in mn oog gehad gisteravond… ben ermee naar de eerste hulp geweest. als het echt veel pijn doet kun je dat doen, dan krijg je een (zwaar irritant) zalfje en een druppeltje dat het eventjes verlicht. dat zalfje is supervaag en heel vet je hele gezicht zit onder en je gaat er van tranen. maar het voelt wel goed genezend…

Zo’n ding in je oog en dan ook nog naar de eerste hulp moeten? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :stuck_out_tongue:

Ik heb ook een keertje dat mascaraborsteltje in mijn oog gekregen. Dat deed fu-ck-ing pijn. Maar daarvoor ging ik niet naar de eerste hulp, ik gooide die mascaraborsteltje gewoon weg. Zo boos was ik.

ik ook, maar het bloedde een beetje en het deed zo fucking veel pijn dat ze me gewoon meesleepten naar de ehbo :slightly_smiling_face: ik kon me niet verzetten, zat alleen maar met een koud washandje tegen mijn oog.

hahaha, ja dat kan je ook doen :grin: