Ontstoken ogen?

mijn ogen zijn al een tijdje zwaar geïrriteerd. ze knijpen zegmaar ook steeds dicht. echt heel pijnlijk, en nu is een oog ook nog een beetje dik?
make up wissel ik om de week om te kijken of het daaraan ligt, maar voor de rest weet ik het niet.

Dokterrr.

Kan je ze gewoon open doen 's ochtends als je wakker wordt?

Btw, als ik jou was zou ik even helemaal geen make-up op doen en langs de dokter gaan :slightly_smiling_face:

Geen make-up opdoen en ontsmetten met kamillethee.
Zet een pot thee, ga er met je hoofd boven hangen, pak een doekje, doop het in de thee en ontsmet je ogen ermee. (erboven blijven hangen voor het stomen)

Ik zou ook even langs de dokter gaan, misschien heb je ergens een constante allergische reactie op?

dokter.
ik ga dr van uit dat er hier weinig dokters op t forum zitten, dus dit is niet echt de goede plek voor vragen.
maar als het geirriteerd is enzo kan je t beste geen make-up op doen, dat maakt t alleen maar erger. ook als je ogen ontstoken zijn kan je die make-up weg gooien, want daar zitten de bacterien in, dus geen nieuwe make-up proberen nu denk ik.

Naar de dokter oogdruppels halen.
Als je echt ontstoken ogen hebt kun je al je make-up die je hebt gebruikt weggooien want dat zit nu allemaal aan je make-up.

Ze kunnen onstoken zijn. Ik had het laatst ook, zeer irritant!
En ook dan dag in dag uit pijn aan me ogen.

even wat tips:

• Kom zo min mogelijk aan je ogen met je handen, want je kan bactiëren erin stoppen
  • Gebruik die tijd zo min mogelijk make-up om je ogen zo snel mogelijk te laten herstellen
  • Als je make-up hebt gebruikt zoals eye liner is het het beste om met een oogpotloodje hem te slijpen. Want de bacteriën kunnen er dan nog gewoon in zitten en is de kans groot dat je het weer krijgt (Bij mij dus het geval) had metteen een nieuwe mascara en eyeliners nodig…
  • Als het te erg word kan je naar de huisarts gaan om even oogdruppeltjes te halen om je de pijn en irritatie te verzachten
  • Het beste is om ook in de ochtend en avond je ogen even te wassen met koud/lauw of warm water naar eigen voorkeur (Ik vind koud het beste omdat het bij mij de pijn vermindere).

Hopelijk heb je er wat aan. x

dankje

Ik heb ongeveer een jaar lang ontstoken ogen gehad zonder dat het weg ging en heb 6 verschillende druppeltjes zalfjes enz gehad.
Dus ik zou er snel bij zijn want ik had te lang ermee gewacht. Gewoon morgen de dokter bellen en als het goed is krijg je gewoon druppeltjes of een zalfje. Binnen een week moet het dan wel over zijn.
x

van mijn moeder mag ik niet naar de dokter. o dat klinkt zooooo stom, ik weet het, maar ze zegt dat ik me aanstel, en ik zou niet weten hoe ik zelf een afspraak moet maken. (ben 13.)

en het is ook niet echt rood dik met pus enzooo. maar gewoon zwaar geïrriteerd en meestal zijn de randjes ook fel rood. en soms de ogen zelf ook.

naar de huisarts gaan.

en als je niet weet hoe je een afspraak moet maken, is heel simpel.
je belt de huisarts op, zegt een dag en tijd.
hun kijken waneer er plaats is en dan kun je langskomen.

Wel echt gaan want het kan nu een bacteriele ontsteking zijn maar ook een virale onsteking. Een virale ontsteking kan ook echt schade aanbrengen aan je oog. Je moet gewoon het nummer van de huisarts zoeken, dan krijg je de assistente aan de lijn en zeg je dat je ontstoken ogen hebt (of denkt dat je dat hebt) verder hoef je niks te doen, dan beslist die assistente wel :slightly_smiling_face:
x

[i]Naar de dokter gaan ja.
heel simpel, hij kijkt gewoon even.
Want er kan een virus ofzo inzitten? of gewoon ontstoken.
bij mij was het dus gewoon ontstoken.
spoot die er bende op.
kreeg recept mee.
en toen flesje ophalen bij de apotheek.
en binnen 3 dagen ofzo weg.
en vorige week had ik het weer…
toen heeft me moeder gebeld.
en kon gewoon weer het zelfde recept op halen.

en ik zou trouwens niet van make up wisselen,
want nu zit al die bacteriën aan al die make up.
dus krijg je het later misschien weer :stuck_out_tongue:.[/i]

Idd naar de dokter, maar lees net dat het niet van je moeder mag dus laat haar anders dit topic zien en zo kan zij zien dat het verstanding is om toch maar wel naar de dokter te gaan. Dus misschien is dat een optie?

ik heb nu dat een oog heel dik is, maar niet rood, en inhet oogpotloodrandje zeg maar, maar dan aan de bovenkant, zit een wit stipje. net als bij een pukkel, maar dan groter. en nu kan ik dat oog niet meer open doen vanwege de pijn.

Je moet echt heen gaan hoor!
't is niet goed, om daar nog veel langer mee te lopen.

en als ik niet ga weten julie dan wat ik er mee moet doen?
xxx