ontstoken keel amandelen

mijn keel amandelen zijn volgens mama ontstoken, mijn keel is helemaal rood en zitten van die witte bultjes. Maar ik ga dus morgen naar Limburg ('k woon in Drenthe) omdat ik dit weekend naar pinkpop ga, dus ik kan ook niet naar de dokter, maar is het erg dat je er niet mee naar de dokter gaat?

xx’

ik heb geen idee. mijn keel/neusamandelen zijn geknipt.

Ik heb een tijdlang elke paar maanden een dikke ontsteking gehad (ze zijn er nu uit) en ik ging echt niet elke keer naar de dokter hoor. Gewoon rustig aan doen bij 't festival (vooral niet roken oid) en het komt vanzelf wel goed. Ik zou wel pijnstillers meenemen voor de zekerheid. En misschien wat keelsnoepjes.

Oke dan doe ik dat. Bedankt!

Als t erg ontstoken is moet je eigenlijk aan de antibiotica … Maar aangezien je geen tijd hebt, zou ik aan de ibuprofen gaan, dat is ontstekingsremmend en pijnstillend, dus dat moet goed aanslaan. Ook keelsnoepjes is wel een goed idee ja. En veel drinken en ijsjes !

Ik up even dit topic. Ik heb nu al zo’n 3 weken keel- en amandelontsteking. Ik zit pas sinds deze week aan de antibiotica, maar het helpt niet echt. Ook zei de dokter dat ik naast mijn rechter amandel nog een soort bobbel heb en het lijkt alsof die amandel zich dus in tweeën heeft gesplitst. Zal ik terug naar de dokter gaan of nog afwachten? Want anders zou ik pas over twee weken terug moeten. Mijn moeder vond het ook erg raar dat ze geen verder onderzoek heeft gedaan naar die tweede bobbel.

Ik heb dit jaar zo’n twee á drie keer amandelontsteking gehad. Steeds als ik naar de dokter ga, krijg ik te horen dat ik moet stoppen met roken. Knippen willen ze ze niet. Op zich gebeurt er niet echt iets als je voor de eerste keer naar de dokter gaat voor amandelontsteking, of het moet echt heel ernstig zijn.

Oh dat is kut! Ja ik ben hier al 3/4 weken goed ziek van. Maar ging het bij jou wel over met de antibiotica dan?

up

Ik heb het al eens zo erg gehad dat ik anderhalve week thuis moest blijven.Dus zou ik maar rusten.^^

Bij mij? Ja, 't ging gewoon over met antibiotica. Zoals ik al zei kwam 't wel terug, maar de dokter ‘raadde mij aan te stoppen met roken’. Bs. Bij mijn zusje zijn d’r keelamandelen er al uit en die heeft nog nooit een sigaret aangeraakt.

Ja ik rook zelf ook niet. Dus daar zou het ook niet aan liggen.

Haha was niet tegen jou bedoeld! :grin: Ik bedoelde gewoon dat ze misschien beter niet naar dat festival kan gaan, want als ze al gele punten heeft zijn ze wel heeel ontstoken denk ik.
Want ik moest ze er misschien ook uit laten halen terwijl ik niet rook haha. ^^

Haha ik heb dit topic ge-upt dus de TS is iemand anders :slightly_smiling_face:

Oooh sorry. Maar ja dan zou ik wel terug naar de dokter gaan, gewoon voor de zekerheid. (:

Ja ik moet sowieso terug over 2 weken, maar ik ben bang dat de dokters toch niets eraan doen behalve antibiotica geven, aangezien de amandelen er de laatste tijd niet meer zo vaak uitgehaald worden.