ontstoken helix?

heeeeeeeeeeeeeeeelp! ik ben bang dat mijn helix gaat ontsteken! ik heb m al meer dan een jaar. maar mijn hoor is ineens rood en warm en ietsiepietsie dikker :open_mouth: moet ik mn piercing uit doen of juist laten zitten!? (met risico dat ie dicht groeit?) en wat moet ik doeeeen! ik wil geen bloemkooloor! :"( *janken*

ja ik weet dat dit bij piercing-topic moet, heb ik ook gedaan, maar ik moet een antwoord hebben en ik dacht dat dit sneller ging :blush:

pleaaase help me :frowning_face:

btw: er zit een kleine zwelling/huidbobbel achter mijn oor de laatste weken, heeft dit er mee te maken?

Misschien gaat dit wel sneller, maar ik denk niet dat je advies wil van iemand die er niks van weet. Ik zou toch echt even wachten op een antwoord in dat topic, ik heb het idee dat er daar mensen zitten die er echt verstand van hebben.

Relax, je kan ook even wachten tot ze daar antwoord geven. Maar ik heb er niet zoveel verstand van.

sterilon erop doen?
iig iets ontsmettens, en er zo weinig mogelijk aanzitten alleen met schone handen.

ja snap ik, maar als het bij nieuwe/actieve topics staat dan word het miss sneller gezien xd

maar ik wil snel antwoord want ik ben bang dat als ik zo ga slapen, dat ik morgen een bloemkooloor heb!! :open_mouth:

sterilon is toch van dat piercing spul als je het net laat zetten? want dat heb ik namelijk al lang niet meer

ik denk dat het het beste is om eruit te halen want als die verder opzwelt kan die pierving erin vast blijven zitten en meot j egeopereerd worden ofzo aan je oor

^Kan je ook gewoon los kopen, maar volgens mij moet je dat juist niet doen als ik het goed heb opgevangen

Kijk anders even in de beginpost van het piercingtopic, daar staan vast wel tips tussen. Er staat ook dat je er vooral geen sterilon op moet doen.

je kan het ook gewoon bij de drogist halen.
het helpt wel goed igg.
mijn helix piercing ging ook opeens na een jaar ontsteken, maar ik heb hem er gewoon in laten zitten en er af en toe sterilon opgedaan en het ging vanzelf over.

maar had je alleen wat vocht er uit? of echt dikker, warm en rood? want ik heb wel een keer gehad dat er wat troep uit kwam maar dat ging vanzelf over. dit voelt heel anders.
en is je oor nu ook ‘misvormt’/ dikker dan eerst?

Geen sterilon! Veel te agressief, dat maakt het alleen maar erger. Je kan beter een mok water koken, puntje zeezout aan toevoegen, af laten koelen en je oor erin laten hangen. Je moet er vooral niet te veel aanzitten, dat doet het geen goed. Laat het goed met rust en zeezout 1x per dag, dan zal het snel beter gaan. Soms speelt een piercing gewoon op zonder reden, bijvoorbeeld als je verkouden bent of veel stress hebt.

haha nee bij mij was het niet bepaald een dik bloemkool oor ofzo xd
gewoon een beetje ontstoken.
misschien kun je in dat geval beter naar shamu luisteren, want in dat geval heb ik geen idee

regelmatig ontsmetten met 3% waterstofperoxide. Natuurlijk 1 dopje opgelost in een glas water. Is goedkoop en effectiever. En de piercing shop adviseerde me dat voor al me piercings + tunnels. Dus try that!

waterstofperoxide?? waar haal je dat vandaan (nooit van gehoord)

oke sommige mensen geven echt ******** advies

maar goed, ik zal je vraag beantwoorden moment

Ik zie dat je al hulp hebt van Alerion in het piercingtopic. Top. :slightly_smiling_face: