Ontstoken helix?

Hee iedereen,

ik heb in januari mijn helix piercing laten schieten,
ja ik weet heel dom dat ik heb hem laten schieten ._.
nou heb ik dus al die tijd er helemaal geen last van gehad…
Tot nu, ik had vanmiddag heel erg last ervan en zag dat ik aan de
achterkant van m’n oor dus een dikke bobbel had zitten, die nogal zeer doet.
Iemand enig idee wat ik kan doen? T__T
ben namelijk heel erg bang dat ik een bloemkooloor ofzo krijg…
ben sowieso al van plan om naar de dokter te gaan, maar weet niet of ik m’n piercing weer in moet doen (dat las ik op internet) en of ik sterilon moet gebruiken?

naja alvast bedankt!

Ik had 't ook,
heb 'm weg laten snijden, alleen ik had mijne laten piercen.

Ai T_T

Uitlaten die piercing en dicht laten groeien. Niet leuk, maar dan gaat het wel weg. En dan kan je hem daarna opnieuw laten doen.

en sterilon gebruiken!

Toch wel sterilon gebruiken? Ik las op veel site’s dat ik het juist niet moest doen, maarja ik zal 't proberen

pfoe, dat had ik ook, maar dan gewoon aan een van mijn oorlelgaatjes.
ik heb gewoon de infectie verzorgt, en na enkele weken was het genezen
maar als ik erover voel, dan zit er toch nog altijd een bobbeltje.
misschien moet je het toch maar laten dichtgroeien
mogen ze eigenlijk nog in het kraakbeen schieten?

Geeeeeeeen sterilon.
Echt niet niet doen.

Zeezout oplossen in warm water is het beste,
ook zijn er speciale middeltjes voor en van die eh ‘zeepvrije zeep’ om het zo maar even te noemen want ik ben het woord kwijt. :3

hmmm hoe heb je het verzorgt?
die man zei dat het een ‘‘speciaal’’ schiet ding was, heb geen flauw idee of het mag, volgens mij niet…
heb m’n lesje wel geleerd ><
ik zal het zeezout eens proberen
bedankt ;d

Nee, schieten in het kraakbeen mag niet, door grotere kans op infecties etc.
Wat jij nu dus meemaakt.

Ik zou het goed schoonmaken met zeezout, verder vooral niet aankomen en goed in de gaten houden of het groter wordt. Begint hij groter te worden zal ik toch de piercing eruit halen, slinkt hij dan kun je hem best laten zitten.

Hij mag dat speciaal ding in zijn hol steken.
Der bestaan helemaal geen speciale dingen, schieten is sowieso fout.
Het beste is idd met zeezout. Ik had het met wat anders verzorgd, alcohol (kreeg ik mee van de piercingshop). Was niet irriterend, maakte goed schoon enzo.

Ongeparfurmeerde zeep bedoel je? XD

hmm…ik heb m ook laten schieten heb der geen problemen van gekregen? maar ik snap niet dat schieten niet mag? want wat maakt het uit of je een naald door heen steekt of een naald van een schietoorbelletje met zo 'n “pistool” want waar ik mee ben ‘geschoten’ was zo’n ding waarvan de voorkant (schietgedeelte) wegwerp-baar was…dus elke x pakken ze een nieuwe voorkantje…

dus UP!

Ik heb geen idee, er zal vast wel een reden voor zijn dat het niet mag?
ik zal het zeezout wel even proberen, hopelijk gaat het snel weg<_<
bedankt voor jullie reacties!

Ik bedoel antibacteriële zeep. x’)

En schieten is zo erg omdat onder andere je kraakbeen kan versplinteren door de kracht van het apparaat en de meeste schietapparaten dus niet goed schoon gemaakt kunnen worden.
Bovendien is een echt piercing sieraad beter omdat deze gemaakt zijn om de zwelling beter op te kunnen vangen. Dat kunnen gewone oorbellen en dus ook zweerknopjes niet. Ook zijn deze veel makkelijker schoon te houden. Achter de vleugeltjes van oorbellen kunnen zich bijvoorbeeld heel makkelijk bacteriën verzamelen.

Een helix mag wél geschoten worden. Maar tot een bepaald gedeelte van het oor. Je oorlelletje is zacht, net als een groot gedeelte van de rand van je oor. Dat mag allemaal wél geschoten worden. Door het kraakbeen moet gepierced worden, anders krijg je dus bloemkooloren, versplinterd kraakbeen etc. :wink:

dat had ik dus geschoten…een helix maar geen problemen mee gehad en snap ook niet waarom niet…

Een helix piercing ís door het kraakbeen heen. Dus het mag niet geschoten worden.
In je oorlellen mag het wel geschoten worden, maar dan heet het geen helix maar gewoon een gaatje in je oorlel.