ontstoken gaatje -.-

hey!
ik heb afgelopen woensdag in beide oren 2e gaatjes laten schieten. nu heb ik aan de rechterkant nergens last van, maar het gaatje in de linkeroor is helemaal ontstoken! normaal heb ik daar nooit last van, maar nu wel dus, ookal draai ik braaf 1x per dag aan de oorbel en ontsmet ik het ook met alcohol. wat is dan nu het beste wat ik kan doen? eruit halen, goed ontsmetten en elke dag doorprikken ofzo? ik heb namelijk geen zin om het dicht te laten groeien om vervolgens weer door te moeten prikken. of gaat het vanzelf weg? iemand ervaring hiermee?

Hmm, toen ik gaatjes had laten schieten kreeg ik nog een potje met zo’n spul erin mee zodat het niet ging ontsteken, ik zou als ik jou was terug gaan naar de zaak waar je het hebt gedaan.

Ik zou niet je oorbel eruit halen, omdat ie nieuw is groeit ie dan snel dicht. Gewoon 2x per dag schoonmaken met Sterilon (ook je oorbel, anders blijf je jezelf besmetten).
Succes!

dus dan moet ik eigenlijk wel even mijn oorbel eruit halen, dan ontsmetten en gewoon terugdoen?

Ja, maar ook je oorgaatje he :slightly_smiling_face:

Gewoon blijven ontsmetten en draaien, dan denk ik dat het wel goed komt. En anders maar even langsgaan bij waar je ze hebt laten schieten.

stoppen met alcohol gebruiken, daardoor droogt je gaatje uit.
je kan een beetje zeezout in kokend water doen en dat laten afkoelen, en dan met een watje ofzo op je oorlel doen

dank jullie wel! ik ga het allemaal nu even proberen ^^

ik heb dat ook gehad.
bij mn eerste gaatje dan wel.
maar gewoon elke avond en ochtend ontsmetten , hele tijd draaien.
maar niet aan pulken etc.
mijn oorbel zat helemaal vast.!
het is wel heel erg lang geleden ,
toen ik 7 was ofso. haha
maar ik weet het nog goed
:stuck_out_tongue:

ik heb er ook last van gehad, ik deed gewoon meer draaien en heel goed ontsmetten. Ook eerst je vingers ontsmetten voor je gaat draaien.

Ik heb echt precies hetzelfde :’)
afgelopen dinsdag gaatjes laten en mijn linkergaatje is een beetje ontstoken.

Ik probeer gewoon extra vaak te ontsmetten en te draaien enzo. Zal vast wel weer overgaan.

Oeh als ik alleen al aan het eruit halen denk krijg ik de rillingen. Mijn oorgaatje is best vaak ontstoken (vorige week nog), en ik laat hem dan gewoon zitten en druppel met sterilon 2x per dag. Af en toe als hij vast zit draaien, maar absoluut niet teveel aankomen! Je zal zien dat het minder wordt :wink: Maar toen ik klein was had ik mijn oorbel er wel uitgehaald, wat een drama, en hij is er ook nooit meer ingegaan en dus dichtgegroeid. Wel weer opnieuw laten schieten jaren later.

haha nou, ik had ze er net dus uitgehaald, ik denk, ik ontsmet het evne lekker goed, dan hoeft het daarna niet meer. slecht idee xD die ontstoken wilde er écht niet meer in, ik heb echt een kwartier eraan zitten frunniken! toen had ik het er eindelijk in, kwam er nog allemaal vocht uit. dus ik daarna mijn oorlel maar in water met zeezout gedaan, en nu is het wat gekalmeerd xD