Ontstoken achillespees?

Hallo allemaal!

Ik heb een probleem en wil graag wat advies.

Vier weken geleden ben ik begonnen met hardlopen en dit ging eigenlijk best goed. (Rennen met Evy, dus niet zelf met allerlei dingen begonnen).
Na twee weken had ik wat last van mijn kuit, maar dacht dat dit spierpijn was en dat het vanzelf over zou gaan. Ik heb de training daarna wat rustiger aan gedaan, maar door de pijn heb ik hem niet af kunnen maken.
Ik heb het nog een paar dagen aangekeken, maar de pijn bleef en werd erger, dus ben ik naar de huisarts gegaan.
Hij vertelde mij dat ik een ontstoken achillespees heb en het rustig aan moest doen. Met de medicijnen die ik kreeg, zou het binnen een week weer veel beter moeten gaan. Ik ben nu een week verder… Door de pijn, slik ik niet één maar twee van deze pillen per dag (zoals ook in de gebruiksaanwijzing staat), maar eigenlijk wordt de pijn alleen maar erger, mijn enkel dikker en ik kan gewoon niet meer normaal lopen.

Weet iemand wat dit is en wat ik kan doen? Ik moet eigenlijk donderdag weer werken, maar kan dus gewoon niet op mijn voet staan…
Ik heb hele dagen mijn voet omhoog en ben veel aan het koelen, maar ook dit heeft geen effect.

Alvast bedankt!

xx

Teruggaan naar de dokter