Ontspannen? Uitgaan?

Hoi girlscene meiden =)

Zoals in eerdere topic’s van mij te lezen. Heb ik veel verantwoordelijkheden thuis en moet voor m’n moeder en m’n broertje zorgen. Het huishouden draaien, etc.
Nou is die verantwoordelijkheid in een keer totaal weggevallen. M’n moeder heeft een nieuwe baan, werkt nog maar 2 halve dagen ipv 5 dagen van half 7 tot 5. en een vriendje die voor d’r kan zorgen. Ze kan het huishouden oppakken en er meer voor m’n broertje zijn.
Ik moet bekennen, het voelt erg onwennig zonder elke dag te moeten stofzuigen, afwassen en de was te draaien. Ik verveel me en wil graag aan mezelf werken.

Ik ben altijd heel erg gespannen. Mijn lichaam staat de hele dag op standje actief. Ik wil hier graag wat aan veranderen. Ik wil me kunnen ontspannen. Ontspanningsoefeningen werken niet echt bij me. Weet iemand wat leuke ontspannende dingen om te doen? Of iets waar je van gaat ontspannen?

Ook wil ik eens uitgaan in m’n leven. Naar de kroeg ofzo. Ik heb niet veel sociale contacten, omdat ik nooit daar echt tijd voor had. Ik weet helemaal niet hoe het werkt in een kroeg en wat je er moet, hoe je er mensen ontmoet. Hoe je je er moet gedragen? Ik ben nu bijna 17 en denk dat het tijd is om daar maar eens aan te werken =) Kan je ook alleen uitgaan? Of staat dat stom?

Ik hoop dat iemand me kan helpen =D

Balen dat je altijd die verantwoordelijkheden had, maar wel lekker dat je er nu vanaf bent!
Misschien kun je die energie kwijtraken & ontspannen door te gaan sporten?
En qua uitgaan. Het kan wel saai zijn om in je eentje te gaan ja, maar als je spontaan bent kun je ook gewoon op mensen afstappen, waarna er een superleuke avond kan ontstaan! In principe gebeurt in (bij mij dan) in het café niet heel veel. Iedereen staat met wat te drinken in zijn hand wat te drinken en af en toe een beetje dansen. Je zegt dat je niet veel sociale contacten hebt, maar heb je wel wat vriendinnen (of 1 of 2 goeie ofzo?) op school? Misschien kun je voorstellen om dan samen eens een keertje uit te gaan?

Oh, en bij het sporten kun je overigens ook sociale contacten op doen! (: Zeker wanneer je een teamsport doet ofzo.

Ik zou niet in je eentje gaan behalve als je zeker weet dat er mensen komen die je kent, anders is het misschien een beetje ‘eng’. Sporten is idd goed idee om even je hoofd leeg te maken en bij het uitgaan dansen werkt ook heeel erg goed :slightly_smiling_face: Bij ons is het café op zaterdag echt meer om te dansen en op de andere dagen beetje zitten en praten. Maar weet niet hoe dat in andere plaatsen zit. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een disco. Succes in ieder geval!

ja inderdaad sporten!
en lekker in bad (als je een bad hebt) en dan een maskertje doen en nagels lakken en zo, om te ontspannen.

En qua uitgaan: ik zou niet alleen gaan als ik jou was. Ik zou wel met een paar mensen gaan, ookal ken je ze niet zo goed. Want het is ook makkelijker om andere mensen te leren kennen als je niet helemaal alleen bent. En hoe je je wilt gedragen moet je zelf weten, het ligt er ook aan waar je heen gaat natuurlijk of je gaat dansen of alleen wat gaat drinken.

En verder gewoon wat xVlinderr zegt, dat is wel een beetje hetzelfde.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!