Ontsnapte cobra in Made

Jullie hebben vast wel gehoord over de ontsnapte cobra in Made. Zo niet:

[b]Noodmaatregelen om ontsnapte cobra in West-Brabant In de Brabantse plaats Made is een gevaarlijke slang ontsnapt. Het gaat om een cobra met giftanden, waarvan de beet dodelijk kan zijn voor een mens.[/b] De slang, een zeventig centimeter lange Cobra Naja Nivea, houdt zich op in een straal van maximaal tweehonderd tot driehonderd meter van zijn oorspronkelijke verblijfplaats.

De zoektocht concentreert zich op de woning van de eigenaar van de giftige slang. ‘‘Er bestaat het vermoeden dat de slang zich nog in de woning bevindt. Er zijn daar genoeg verstopplekjes’’, aldus de zegsvrouw.

Er zijn vallen geplaatst in het huis. Het gaat behalve om slangenvallen om dubbelzijdige plakband. Bovendien is er meel gestrooid om eventuele sporen van de slang te ontdekken. Zijn terrarium is opengezet in de hoop dat de slang zelf terug kruipt.

In de spouwmuren werd de cobra niet gevonden. Voorlopig geldt voor buurtbewoners dat ze zelf mogen bepalen of ze nog thuis durven blijven, zei een gemeentewoordvoerder.

Vermist

Volgens de eigenaar is de slang al sinds woensdag weg. Donderdagnacht maakte hij melding van de vermissing, meldt BN De Stem.
De gemeente heeft noodmaatregelen afgekondigd. De autoriteiten adviseren bewoners in de wijk waar het dier in een woonhuis werd gehouden, om deuren en ramen gesloten te houden en kinderen niet buiten te laten spelen.

(Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3869881/noodmaatregelen-ontsnapte-cobra-in-west-brabant.html)

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vraag me af: Waarom is het eigenlijk niet verboden om giftige/dodelijke huisdieren te houden?
We mogen bijvoorbeeld geen apen houden als huisdier, maar waarom wel een giftige cobra?
Zou hier een wet voor moeten bestaan of is het gewoon de verantwoordelijkheid van de houders?

Brand los :slightly_smiling_face:

Iel, ik zou weg zijn gegaan hoor, meteen.

Mor, volgens mij is het wel gewoon illegaal hoor!

De eigenaar zou beter moeten weten, een cobra is levensgevaarlijk.
Nu brengt hij zichzelf en zijn omgeving in onnodig gevaar.

Hopelijk worden hier strengere regels voor opgesteld.

Nope, mag gewoon, zie hier: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/slangen-en-spinnen-het-mag-allemaal-als-huisdier

Ja de 6 mensen/gezinnen die in hetzelfde huizenblok wonen zijn ook weggehaald daar, omdat de kans bestaat dat hij ergens in de tussenmuren zit. Sowieso zou ik daar niet willen blijven inderdaad, dan slaap je toch niet lekker meer? :’)

Ik vind dit echt niet OK.
Vooral die berichten dat je kinderen niet meer buiten mogen spelen. En ramen en deuren dichthouden.

Wat ik niet snap, hij is al sinds woensdag weg. Maar ze zoeken in een gebied van 300 tot 500 meter.
Dat beest kan toch allllllang verder zijn?

Ik dacht eerst dat er een cobra was ontsnapt in het tvprogramma ‘Made’ toen ik het las :’)

Fail

Volgens mij deed hij niet zo veel meters afleggen, dus tegen die tijd dat hij in mijn gedeelte van West Brabant komt dan zijn we al een jaar verder.

Ik hoorde net op de radio dat hij gevonden is. Buurman zag hem uit het huis van de eigenaar komen en heeft hem gevangen.
Ik vind het te idioot voor woorden dat die beesten gehouden mogen worden.

Ik snap absoluut niet waarom het in hemelsnaam toegestaan is om een enorme gifitge slang als huisdier te houden. Ik ben blij dat ik aan de andere kant van het land woon :’)

Ik vraag me nou eigenlijk af, hoe in godsnaam vang je zo’n giftige slang:’)

ok wtf

Bleh, ik ben zo blij dat ik niet in Made woon, al woon ik wel in Brabant haha.
Maar ugh, gewoon het idee dat zo’n beest giftig en gevaarlijk is en overal rondkruipt en zo je huis binnen kan komen… bah. Ik zou geen oog dicht gedaan hebben, veelste bang dat ik in mijn slaap gebeten zou worden ofzo. Ik vind het sowieso altijd raar waarom mensen van die giftige dieren willen houden, maja ieder zijn eigen ding, maar zorg dat dat beest in een fatsoenlijke kooi zit en niet zomaar ontsnapt.

Hij is gelukkig gevonden in de schuur van de eigenaar :slightly_smiling_face: