ontslagen

ik werk bij de bakker als zaterdaghulp en ben dus net ontslagen…
maar ik vind het eigenlijk een beetje onredelijk, want het verhaal is dus zegmaar zo;
m’n werkgeefster zei een week geleden tegen me van ‘‘zou ik je voortaan anders voor elke zaterdag de tijden doormailen?’’ dat vond ik goed en dat heeft ze deze week niet gedaan, dus ik mailde haar gisteren 2 keer zovan ‘‘krijg ik de tijden nog doorgemaild?’’ en voordat ik ging slapen mailde ik tegen haar dat ik niets had teruggekregen en dat ik ervan uit ging dat het niet door zou gaan.
nu heeft ze me net opgebeld met ‘‘je moet wel op je tijden komen, ik had het je nog in de winkel gezegd wanneer je zou moeten komen en daar was iedereen bij (dat was dik gelogen want dat ís niet zo) en ik bespreek dit nog wel met *naam* (baas) hoe dit verder gaat aflopen’’
en toen 10 minuten later belde ze weer met ‘‘ik heb het besproken en je kan je werkspullen komen inleveren en je hoort verder wel hoe het nog allemaal verloopt’’
ten eerste vind ik dit onredelijk, want het is haar fout en ze maakt het mijn fout, maar dat is het volgensmij echt niet.
en ten tweede ben ik als de dood om dit te vertellen aan m’n moeder, die word écht heel boos dan…

Waarom zou je moeder boos worden, als je het zo vertelt hoe je het hier verteld hebt dan is het toch duidelijk dat je zelf niets fout hebt gedaan?

hahaha heeft dit topic niet precies dezelfde titel als die ene van die oostblokker? moest ik gelijk aan denken haha :’)

kun je niet nog met haar gaan praten? En je kan het je moeder toch zo uitleggen zoals je nu aan ons hebt gedaan? Zoals ik het begrijp is het inderdaad niet jou schuld. Je hebt haar vaak genoeg gemaild (die mailtjes kun je je moeder ook laten zien, en misschien aan je baas?)

Kan je niet met die baas gaan praten?

Ik ook. :’) Maar bij haar vond ik het terecht. Effe bosnish ofzo gaan praten met collegas wtf