ontslagen

ik werk bij de bakker als zaterdaghulp en ben dus net ontslagen…
maar ik vind het eigenlijk een beetje onredelijk, want het verhaal is dus zegmaar zo;
m’n werkgeefster zei een week geleden tegen me van ‘‘zou ik je voortaan anders voor elke zaterdag de tijden doormailen?’’ dat vond ik goed en dat heeft ze deze week niet gedaan, dus ik mailde haar gisteren 2 keer zovan ‘‘krijg ik de tijden nog doorgemaild?’’ en voordat ik ging slapen mailde ik tegen haar dat ik niets had teruggekregen en dat ik ervan uit ging dat het niet door zou gaan.
nu heeft ze me net opgebeld met ‘‘je moet wel op je tijden komen, ik had het je nog in de winkel gezegd wanneer je zou moeten komen en daar was iedereen bij (dat was dik gelogen want dat ís niet zo) en ik bespreek dit nog wel met *naam* (baas) hoe dit verder gaat aflopen’’
en toen 10 minuten later belde ze weer met ‘‘ik heb het besproken en je kan je werkspullen komen inleveren en je hoort verder wel hoe het nog allemaal verloopt’’
ten eerste vind ik dit onredelijk, want het is haar fout en ze maakt het mijn fout, maar dat is het volgensmij echt niet.
en ten tweede ben ik als de dood om dit te vertellen aan m’n moeder, die word écht heel boos dan…

Waarom zou je moeder boos worden, als je het zo vertelt hoe je het hier verteld hebt dan is het toch duidelijk dat je zelf niets fout hebt gedaan?

hahaha heeft dit topic niet precies dezelfde titel als die ene van die oostblokker? moest ik gelijk aan denken haha :’)

kun je niet nog met haar gaan praten? En je kan het je moeder toch zo uitleggen zoals je nu aan ons hebt gedaan? Zoals ik het begrijp is het inderdaad niet jou schuld. Je hebt haar vaak genoeg gemaild (die mailtjes kun je je moeder ook laten zien, en misschien aan je baas?)

Kan je niet met die baas gaan praten?

Ik ook. :’) Maar bij haar vond ik het terecht. Effe bosnish ofzo gaan praten met collegas wtf

ot: je moet het gewoon aan je moeder vertellen zoals je het hier vertelt idd. Ik denk echt niet dat ze boos zou zijn als je dat vertelt, het was jou fout helemaal niet.

Je kunt toch gewoon aan je moeder vertellen wat je hier ook hebt gepost? Dan wordt ze echt niet boos hoor, jij kan er toch ook niks aan doen? En kan je niet met je baas praten, dat het je spijt dat je er niet was, maar dat als jij geen tijden doorkrijgt, je ook niet weet wanneer je moet komen.

ik heb het net verteld en ze werd boos, want ze vond dat ik er alsnog heen zou moeten gaan vandaag en dat heb ik dus niet gedaan.
maarja ze zegt dat ik er nu heen moet om m’n excuses aan te bieden en te vragen om nog een kans…want ze vind ook dat het mijn schuld was terwijl dat duidelijk niet zo was.
Maarja ik moet dus persé nu gaan anders word ze echt heel boos dus ik ga nu naar m’n werk toe om te vragen om nog een kans …ofzo… ik wil echt niet. maarja.

dat is toevallig, ik ben uhhm gisteren ontslagen bij een bakker. En het laffe is nog wel hij verzint steeds smoesjes zoals mijn mobiel’s geluid is kapot. Heeft hij via een smsje laten weten dat ik ontslagen ben. Ook zei hij dat ik liever bij mijn vriendje ben en wiv :S…

Vind ik echt heel raar van je moeder, want het is niet jouw fout! En dat ze boos wordt begrijp ik al helemaal niet.

ja idd.

Nouja wat raar van je moeder. Lekker als ze haar eigen dochter geeneens geloofd -.-’
Ik zou sowieso geen excuses aanbieden want het is niet jou schuld.

Kun je niet met die baas zelf praten ?

Soms reageren je ouders minder overdreven dan je denkt he. Ik was ook mijn sleutels kwijtgeraakt (alles aan één sleutelbos >.<) en ze reageerden heel positief.
Als je het gewoon uitlegt komt het vast wel goed.

Wel heel erg lullig van je werkgeefster dan.

Ik was echt wel terug gegaan, jij hebt een afspraak gemaakt met die werkgeefster en dat zij die niet nakomt is eerder haar schuld.

Als je terug gaat laat je ook zien dat je gemotiveerd bent om verder te gaan met dat baantje, met nu thuis blijven geef je je werkgeefster eigenlijk gelijk.

Wil je wel bij zo iemand terug gaan werken?

Ik zou daar nog geen eens meer terug willen al gaven ze me nog een kans…sowieso na 1 x telaat komen al gelijk je spullen moeten pakken ?!

Idd ik zou er persoonlijk zelf niet meer willen werken =O

^Daar hebben jullie wel een punt…

Als je werkgeefster zo’n invloed op je baas heeft en ze je niet mag, is het idd niet handig dat je daar wil blijven werken. Dan kan dit zo weer gebeuren.

huh… raar dat je moeder boos is :open_mouth:

kun je niet de mailtjes aan je baas laten zien dat je dat echt hebt verstuurd? maar misschien was dit gewoon hun excuus om jou te ontslaan, dat je werkhouding niet zo goed was? maar als ze zo doen tegen jou, zou ik er niet eens willen werken.