Hallo lieve meiden,
Ik wil graag even mijn verhaal kwijt omdat ik gisteren ontslag heb gekregen.
Het zit als volgt.
Ik werkte met plezier bij een werkgever voor 30 uur op een jaarcontract. Behalve de eentonige werkzaamheden en het lage loon was ik tevreden. hier werkte ik op het moment een half jaar.
Ondertussen werd mij een andere baan aangeboden voor meer uur, meer loon, betere functie en dichter bij mijn huis.
Na wat overwegingen heb ik besloten ontslag te nemen bij mijn eerste werkgever om bij de ander aan de slag te gaan. Contract gekregen bij de nieuwe werkgever, hier was ik heel blij mee.
Uurloon was per uur bijna 2 euro meer dan bij mijn vorige werkgever. Alles leek beter te worden.
Ik gaf nog wel aan dat ik het wel griezelig vond omdat ik nu zekerheid had bij mijn vorige werkgever en dat ik het wel risicovol vond om ontslag te nemen. Ik werd gerustgesteld dat er genoeg uren waren en dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken.
Toen mijn contract in ging deed ik zo veel mogelijk mijn best, had het naar mijn zin en de leiding was ook tevreden met mij als nieuwe collega. In het contract stond dat beide partijen in de eerste maand van het contract zonder reden het contract konden beëindigen.
Afgelopen dinsdag heb ik er gewerkt en zelfs de leiding nog gesproken en eindigde met tot morgen.
Toen ik thuis was ging de telefoon, de leidinggevende. Het contract werd stopgezet.
Werd heel lullig medegedeeld dat ik niet weer hoefde te komen. Spullen direct inleveren en rooster hoefde ik ook niet meer af te maken. Wanneer ik het niet binnen een week had ingeleverd zou ik mijn loon niet meer uitbetaald krijgen. Het lullige is dat het telefoontje op dinsdag kwam, en mijn proeftijd de andere dag voorbij zou zijn.
Nu heb ik dus per direct ontslag, samen met 14 andere medewerkers. Puur om het feit dat ze zich vergist hebben in de drukte en iedereen kon per direct vertrekken.
Aangezien ik bij mijn vorige werkgever zelf ontslag heb genomen heb ik geen recht op WW.
Nu heb ik dus helemaal niks meer.
Ik weet dat niemand hier iets mee kan maar wilde het gewoon ontzettend graag van mij af praten.
xxx