Ontslag nemen

Ik moest dus deze zaterdag en zondag werken, maar ik was niet op komen dagen.
Ik miste mijn vriend heel erg en wilde naar hem toe.
Maar ik wilde ook ontslag nemen omdat ik het daar ook niet leuk vind, doordat ik in het weekend moet werken zie ik mijn ouders en zussen nooit. Ik wil nu dus ontslag gaan nemen maar ik weet niet hoe… Ik durf ze niet op te bellen doordat ik niet was komen opdagen toen ik moest werken. Ik kan naar m’n werk wel een mail sturen, maar ik weet geen flauw idee hoe.

Please help me, ik weet echt niet hoe ik het moet doen…

Ik zou eventjes bellen dat je een gesprek met je leidinggevende wilt. En dan zeggen dat je ontslag wilt nemen. Ik zou alleen er wel even rekening mee houden dat je er nog wel eventjes moet werken tot bijvoorbeeld je contract is afgelopen…

Ik vind het best wel raar dat je dan gewoon niet op komt dagen… Ze roosteren echt geen mensen voor de lol in maar omdat ze ze nodig hebben?
Verder zou ik inderdaad een gesprek regelen met je leidinggevende en dan zul je waarschijnlijk nog een periode uit moeten werken…

ik zou bij je leidinggevende langsgaan. maar je kunt ook gewoon een brief schrijven (mét datum) en in zijn/haar postvakje leggen.

Wat een instelling zeg, ongelooflijk wat zwak. Dat vind ik echt niet kunnen. Maargoed, gewoon opbellen, praten, excuses aanbieden en kijken hoe je het zo goed mogelijk kunt afsluiten daar.

Inderdaad, ben het echt met je eens. Mij overkomt het ook weleens dat een collega niet komt opdagen en dan moet ik ook veel langer blijven of meer doen.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Kom op, maak je groot. Ga er langs ,bied je excuses aan en zeg daarna dat je graag met je leidinggevende wil praten.

Heel stom idd dat je gewoon bent weggebleven. Meld je dan ziek ofzo, maar blijf niet zomaar weg zonder iets te laten weten.
Dus gewoon langsgaan.

ik zou me kapot schamen als ik niet was komen opdagen.

Je zal toch naar je werk komen want je moet zoiezo een aantal weken uitwerken… tenzij je er gelijk uit hebben gegooid omdat je niet was komen opdagen. Bij ons is niet komen opdagen exit(op staande voet ontslagen).

Echt, gewoon niet gaan werken omdat je bij je vriendje wilt zijn… :’)

Schaam je diep.

Nou mij is het ook wel eens gebeurd… niet dat ik express niet kwam opdagen, maar omdat het rooster ineens veranderd was ofzo. Ze belde me en ben alsnog met hoge snelheid naar mijn werk gegaan. Maar bij ons is het wel zo dat als het vaker gebeurd dat je wel ontslagen word op staande voet, 1x word nog door de vingers gezien erna niet meer.

Ik vind dat echt niet kunnen dat je gewoon niet bent gegaan. Langsgaan/opbellen en vertellen aan je leidinggevende dat je ontslag wilt nemen, je zult wel nog uit moeten werken, als je al niet ontslagen bent. Maar hebben ze je dan ook niet gebeld ofzo?

Ik vind dat je er gewoon heen moet gaan en het persoonlijk zeggen.
Als je het lef hebt om gewoon niet te komen als je moet werken vind ik ook dat je het lef moet hebben om persoonlijk ontslag te nemen.

Ja hallo. Ze hebben je ingeroosterd en je vind het gewoon niet nodig om te komen? Ik zou jou ontslag geven voordat jij ontslag kan nemen.

Ik zou er niet raar van opkijken als je ondertussen al bént ontslagen.

Ik zou jou allang ontslagen hebben, per direct. Wat een waardeloze instelling.
Verder ben ik het eens met xVlinderr.

Stiekem hoop ik een beetje dat ze jouw ontslaan en je geeneens een kans meer geven om zelf je ontslag te nemen xD

Pfff, omdat je je vriendje wilde zien? Kom op zeg, wat asociaal :’)

Ga langs en bied je excuses aan en neem ontslag in persoon. Echt, als je de ballen hebt om twee dagen niet op te komen dagen om zo’n duffe reden, moet je ook de ballen hebben om face to face ontslag te nemen.

Plus; als je een contract hebt, bestaat er een termijn die je door moet werken na ontslag.