Ontslag nemen.

Hello.

Ik heb deze vakantie bij de etos gewerkt, maar ik vind het helemaal niet leuk.
Heb me al een paar keer ziek gemeld en dat kreeg ik vanmiddag te horen, ik heb voorgesteld iets anders te zoeken en hier weg te gaan. Dat vonden ze prima alleen werd mij wel verplicht om vrijdag zaterdag en dinsdag nog gewoon te werken.
Alleen zaterdag kan ik écht niet, en dus moest ik maar een vervanger regelen en anders had ik gewoon pech.

Ik heb een contract van 4 uur per week en daarin staat ook dat ik op élk moment mijn contract kan beeindigen zonder enige reden aan te geven.
Wat zouden jullie doen? En hoe ga ik ze vertellen dat ik gewoon écht niet kom zaterdag?

xxxx

nou ja neem dan gewoon ontslag als dat elk moment kan zou ik gewoon zeggen sorry ik stop!
sowiso ben je beetje laat om te zeggen dat je zaterdag niet kan werken paar dagen van te voren snap wel dat ze dat niet zo leuk vinden!

Ga met je leidinggevende praten. Vertel die persoon dat je het toch niet leuk vind en dat je graag wilt stoppen.
Weet wel dat je een maand opzegtermijn hebt…

Staat er niets in je contract over een opzegtermijn? Ik zou het gewoon netjes afronden. Kan je geen vervanger regelen?

Nee er is niemand die voor mij kan werken. En in je proeftijd ‘2 maanden’ kan je op IEDER moment je contract beeindigen zonder verdere consequenties. Dus opzegtermijn heb ik ook niet omdat ik nog in mijn proeftijd zit.

Ik had vorige maand ook al aangegeven dat ik 21 augustus (zaterdag dus), niet kan werken. Maar dat was dus mijn eigen probleem.

Als dat in je contract hebt staan kan je gewoon weg gaan, naar mijn mening dan. Desnoods zeg je dat je al iets anders hebt gevonden. Als je het echt vreselijk vind moet je gewoon stoppen, behalve als je het geld nodig hebt (of zoiets).

Ik zou als ik jou was nog even doorgaan en een vervanger zoeken, dat heb je zelf voorgesteld. Als je die niet kan vinden moet je ze dat vertellen en zeg je dat je gewoon echt niet kan en dat het je spijt. Als ze moeilijk doen kan je altijd nog zeggen dat je opstapt. Jij kan er ook niks aan doen dat je niet kan!

Toen ik meldde dat ik ging stoppen wilde ik het wel zo goed mogelijk afsluiten, gewoon het netjes houden. Succes ermee!

Het is wel netjes om het te doen. Echt niet dat jij ze nog als referentie kan gebruiken als je dit niet netjes afhandelt.

Oh dit ken ik. Gelijk stoppen je hebt niks met hun te maken je bent niet bevriend/familie met hun. En betreft je contract je bent niets verplicht aan hun. Doe geen dingen waar je niet achter staat.
Veel succes meid!

Oh ja want dan krijg je een goede naam in de arbeidsmarkt. -.-"

Als je in je proeftijd zit, zijn ze je toch niks verplicht?

Aan de andere kant, hoeveel heb je aan een referentie van een vakantiebaantje van 4 uur per week?

• ik bedoel: ben jij ze toch niks verplicht?

Pff. Stupid. :’) Je kan toch gewoon iemand vragen die voor je in kan vallen als je niet kan werken zaterdag? Ik moest ook mn eigen dingen regelen op mn vorige baan hoor… Boehoe.
En inderdaad – als je zomaar niks meer laat weten, en ze vragen bij je volgende baan om referenties en je verteld ze dat je bij de Etos heb gewerkt, gaan ze bellen en over je navragen. Ja - je zal inderdaad een supergoeie indruk maken als ze vertellen dat je zomaar zonder iets te melden weg was gegaan.
Waarom zeg je niet gewoon tegen je leidinggevende in een gesprek dat je toch liever wat anders gaat zoeken, omdat bij de Etos werken toch niks voor jou is?… Lastig?

Dat heb ik dus al gedaan, maar ik MOET dus zaterdag werken omdat er geen vervanger IS.
En ik kan zaterdag gewoon écht niet werken.

En waarom kan je dan écht niet werken? Of heb je gewoon geen zin. :’) En als je je al een paar keer hebt ziekgemeld in die korte vakantie snap ik dat ze er niet blij mee zijn.

Waarom zou ik al een maand van te voren aangeven dat ik niet kan werken omdat ik geen zin zou hebben? Ik kan gewoon écht niet werken.

Uhu. Nou whatever hahaha. Doe je ding.

En wat wil je dat wij nu voor je doen? Dat wij nu voor je invallen?
De enige oplossing is het afhandelen met je baas.

En die zijn dus allebei op vakantie. Dit werd mij verteld door iemand van een ander filiaal, wat dus eigenlijk mijn baas niet is.

Dán vraag je met wie je ánders een gesprek aan kan gaan.