Ik heb sinds een jaar al ergens een baantje, ik vind het er niet heel leuk en ga 9 van de 10 keer met veel tegenzin en zelfs misselijkheid er naartoe. Ik ben nu aangenomen in een supermarkt, en ik heb echt het gevoel dat ik het er super leuk zal hebben want ik kom heel vaak in die winkel dus ik weet hoe de sfeer er is. Het probleem is, ik druf mijn ontslagbrief écht niet op te sturen of een gesprek te beginnen over een andere baan. Ze zitten al met mensen tekort, en dan neem ik ook nog eens ontslag, voel me er gewoon ziek van. Ik weet dat ik me niet zo moet ‘aanstellen’ en het gewoon moet opsturen want met tegenzin werken is ook net niks, maar ik vind dit zo moeilijk. Als ik mijn ontslagbrief heb opgestuurd, denk ik echt dat ik er geen stap meer binnen durf te zetten. Ik vind dit echt vreselijk, wie kan mij helpen??
Je kan een mail sturen, de eerste weken kwam ik zelf ook niet meer in die winkel, na een tijdje vervaagt het, je kan zeggen dat door privé omstandigheden het niet meer gaat om erbij te werken oid
Ik heb een maand opzegtermijn, dat is het probleem
Aii dat is naar, dan zou ik zo snel mogelijk ontslag nemen zodat je ook zo snel mogelijk weg kan daar
Tja, hoef alleen nog maar de brief te sturen… Maar dan als ik daar weer kom alle scheve gezichten en gekat op me pfff
Des te meer reden om ontslag te nemen. Gewoon naar de manager toe gaan en je ontslag indienen. Als ze naar de reden vragen zeg je gewoon eerlijk dat je niet meer met plezier naar je werk gaat en dat je je op iets anders wil richten. Niet druk maken om wat ze denken, je werkt voor jezelf en niet voor hun. Snel weggaan van daar dus!
Ik heb hem opgestuurd en een bevestiging ervan gekregen. Ik ga nu echt ermee stoppen.
slotje aub
Ik was ook echt bang om ontslag te nemen, toch gedaan. Wat ben ik blij dat ik dat deed. Kut baas. Ik ga daar ook echt nooit meer naar toe omdat het een nare gevoel geeft.