Ontslag nemen

Hallo iedereen,

Ik ben Daniek en ik ben 15 jaar. Ik ben vrijdag 26 juni 2015 begonnen met werken bij de Jumbo. Dit is mijn allereerste baantje. Nu ben ik vandaag 30 juni 2015 weer gaan werken. Ik vond dat dit heel ongeregeld ging en er werd mij niet goed duidelijk gemaakt wat ik precies moest doen. Ik ben mij van gedachten veranderd dat ik toch mijn geld wil verdienen aan een ander baantje. Kan ik nu al ontslag nemen na mijn 2de werkdag, en hoe doe ik dat het beste?

Daniek :sunglasses:

Ja je kan nu al ontslag nemen! Je kan “gewoon” aangeven dat het toch niet is wat je wilt en dat je graag per direct wil stoppen. Ik zou niet te lang wachten want een proefperiode duurt 1 maand (dacht ik?) en in die tijd is het heel “makkelijk” om te stoppen.

Ik zou eerst een ander baantje gaan zoeken, zo makkelijk is dat niet.

Bijt even door na 2 dagen. Ga opzoek naar ander werk en kijk nu in je proeftijd of het wel leuk wordt.

In principe kan dat ja. Maar waarom zou je niet eerst nog eventjes doorzetten? In het begin is het altijd even wennen, als je het na een tijd nog steeds niets vind kun je altijd nog ontslag nemen toch?

Dit, en sowieso zijn de eerste werkdagen een beetje rommelig, soms is het druk en niet iedereen weet dat het je eerste week is, dus kan je niet verwachten dat iedereen voor je klaar staat, je moet zelf dingen vragen als je niet weet wat je moet doen. Dat gaat bij je volgende baantje ook gebeuren, en bij het baantje daarna. Niet lullig bedoeld hoor, gewoon als advies!

Ik hoop niet dat je met andere dingen in het leven ook zo snel opgeeft :p. Anyway je zit nu nog in je proefperiode, dus kun je ontslag nemen/ontslagen worden en hoef je ook niet uit te werken e.d. Wacht je na die maand dan kun je ook gewoon ontslag nemen alleen moet je er dan waarschijnlijk nog een maand uitwerken zodat zij de tijd hebben om iemand anders te zoeken (en jij tijd hebt om ander werk te vinden).

Werk nog even door, vind je het toch niet leuk na een maand? Neem ontslag op de laatste dag van je proeftijd.

Echt na 2 dagen al op geven… :’)
Mijn god, jeugd van tegenwoordig…

maar als je dan een ander baantje gevonden hebt wat je ook niet leuk vindt, ga je daar dan ook weer stoppen? als je later ook zo met je banen omgaat dan zal je cv redelijk vol komen te staan wat werkgevers nooit zo prettig vinden om te zien :wink: ik zou het gewoon nog even volhouden, je kunt altijd nog stoppen.

Het is je tweede dag dan kun je echt niet beoordelen of je het leuk vind. Sowieso ben je 15 jaar, veel ander soort werk naast de supermarkt kun je niet doen. In het begin weet je vaak niet goed wat je moet doen, na een paar weken weet je dat wel.

+ Als je iets niet weet of onduidelijk vindt, vraag het gewoon :slightly_smiling_face:
Ze hebben liever dat je het vraagt dan dat je maar iets doet.