Ontslag nemen

Heei meiden, ik zit een beetje met een dilemma. Ik ben net begonnen met werken bij een nieuw bedrijf en merk dat het absoluut niets voor mij is. Ik voel me er niet prettig en allebei de dagen ging ik met een rotgevoel naar huis, puur omdat ik niet achter het bedrijf en hun doelen sta. Nu wil ik dus ontslag nemen en ben ik van plan om daar morgen persoonlijk langs te gaan. Ik moet om half zes morgenavond beginnen en ben dan van plan om vroeg in de ochtend mijn ontslag in te dienen. Ik zit nog in mijn proefperiode, dus het kan op ieder moment gewoon opgezegd worden.

Heeft er iemand tips om dit zo goed mogelijk te doen zodat ik niet aankom met een lullig zinnetje dat ik niet achter hun praktijken sta? Ik ben ook echt super zenuwachtig omdat ik vanochtend heb aangegeven dat het goed ging vandaag. Dit was meer gericht op het feit dat ik mijn taken gewoon goed heb uitgevoerd, niet dat het persoonlijk ook echt goed ging. Ik ben nu dus nogal bang dat ik een boze reactie zal krijgen en dat het een hele nare ervaring word.

Tips zijn van harte welkom.

Wees gewoon eerlijk, maar betrek het op jezelf. Zeg dat je je toch niet zo goed voelt bij het werk, dat het je niet ligt en dat je niet het idee hebt dat het bedrijf echt bij jou past. Dan zou je evt. nog iets over die praktijken kunnen zeggen waar je niet achterstaat, maar ik zou dat in eerste instantie zoveel mogelijk proberen te vermijden. Want ja, als ze echt kwaad willen kunenn ze dat tegen je gebruiken…

Maar in je proeftijd mag je altijd ontslag, en hoef je eigenlijk niet eens een reden op te geven. zij overigens ook niet, als zij jou zouden willen ontslaan.

Ik zou het gewoon gooien op dat je het anders had verwacht en dit toch niet bij je past en je liever op zoek gaat naar wat anders.

Verder mag dit in het bijbaantjestopic.