Ontslag nemen of niet?

Ik heb even jullie hulp nodig!
Ik werk een paar maanden bij een grote winkel.
De eerste paar keer waren wel ‘leuk’: het werk (vakkenvullen) is erg saai, maar ik vond het toch geen vervelende manier om geld te verdienen. Inmiddels ben ik daar wel een beetje gewend, maar ik heb het er totaal niet naar m’n zin: ik kan gewoon niet met m’n collega’s opschieten. Nou zou dat normaal niet erg zijn, maar ik werk 2 dagen in de week van 9 tot 5, en dan is dat echt vervelend: ik loop alleen maar de uren af te tellen.
Er is echt 0% gezelligheid op m’n werk. Eigenlijk kan niemand met elkaar opschieten. Iedereen kletst achter elkaars rug om, zeurt over elkaar of zegt gewoon helemaal niks. Daardoor ga ik ook steeds minder zeggen en vaak werk ik hele dagen in stilte.
Na 1 maand vond ik het al niet leuk meer, omdat je toch best veel met je collega’s om moet gaan. Maar ik zit enorm te twijfelen:

Waarom wel ontslag:

• Het verdient heel slecht.
  • Slechte sfeer.
  • Ik ga er met tegenzin heen en vindt het zonde van m’n tijd: 2 hele dagen werken voor zo weinig loon.

Waarom niet:

• Waar ik woon is het erg lastig werk vinden.
  • Ik heb hiervoor ook al 2 baantjes gehad, bij de eerste hield ik het net geen half jaar vol en bij de tweede maar 3 maanden. Ik weet dat het niet goed is voor je cv als je overal zo snel stopt, al had ik beide keren wel goede redenen. Maar misschien moet ik eens een keer doorzetten.
  • Misschien stel ik te hoge eisen en is het volgende baantje dat ik krijg nog erger.

Als ik ontslag neem moet ik dat eigenlijk nu doen, omdat mn contract een opzegtermijn van 2 maanden heeft. Als ik pas in september ontslag neem zit ik dus nog 3 maanden aan het werk vast ipv. 2. Bovendien komt het beter uit om het nu te doen, áls ik het doe, zodat ik meteen in het nieuwe schooljaar kan beginnen met nieuw werk zoeken. Maar ik wil niet te snel een beslissing nemen… vooral als ik aan die 2 baantjes hiervoor denk, steeds als ik ontslag nam kreeg ik weer een nog minder leuk baantje…

Wat zouden jullie doen??
Ik heb er al te lang over nagedacht om nog helder te kunnen denken, haha. Alvast bedankt!

Ontslag nemen. Als je het echt niet leuk vindt. Ik zou eerst ander werk zoeken en dan ontslag nemen, maar je zit indd met het opzegtermijn.

^ Thanks! Ander werk zoeken zit ik ook mee, ik zou even niet weten waar ik nog zou kunnen beginnen. Ik woon nog thuis dus kan opzich wel éven zonder werk, maar door vakantie is mn rekening wel een een heel stuk geslonken :wink:

Ontslag nemen.

zoek eerst ander werk en neem dan ontslag! HUUUUUUUJ

^ Ja okee, maar dan heb je eindelijk ander werk en moet je nog 2 maanden (of 2.5 / bijna 3 als de timing heel slecht is) bij die winkel. Hmmm.

Ik zou gewoon ontslag nemen. Ofwel doe je het nu ofwel doe je 't later…

Ander werk zoeken en zeggen dat je nog wel een opzegtermijn hebt.

Bij onze winkel kon je ook gewoon niet meer op komen dagen als je ontslag nam. Niemand die er iets tegen deed haha :’). Maargoed iig ontslag nemen ja. Je zegt zelf dat je wel even zonder baan kan, dus dat is het antwoord al.

Een andere baan zoeken en dan ontslag nemen.

Ik snap hoe je je voelt.
Ik had het ook niet naar mijn zin op mijn vorige werk, ook geen super colega’s (ze waren wel oké, kon maar met 1 meisje echt goed opschieten), vond vakken vullen vreselijk, voor zo’n laag loon is het te zwaar werk. ik was ook altijd de uren aan het aftellen en ging er met tegenzin heen.
Ik had daarvoor ook een aantal baantjes waar ik het niet lang volhield, en daarom ben ik er dus ook niet gestopt. nu, na een jaar ben ik dan eindelijk gestopt en ik ben echt heel blij dat ik ben gestopt

Neem ontslag, en join the group! Ik heb gisteren ook ontslag genomen :grinning: Nee, maar je hebt toch een aantal goede redenen om ontslag te nemen?