ontslag nemen na één dag

Hey!

Ik heb vandaag m’n eerste werkdag gehad bij La Place (het restaurant van V&D).
Het was heel anders dan ik had gehoopt en ik vond het echt verschrikkelijk.

• Ik moet veel langer werken dan ik wil
  • Mij collega’s zijn niet allemaal even aardig
  • Het werk is fysiek best zwaar
  • Ik moet alleen maar hetzelfde, niet leuke, werk doen (sinaasappels uitpersen enz. echt uren achter elkaar)
  • Ik verdien niet echt veel

Eigenlijk wil ik het liefst morgen nog ontslag nemen, maar ik weet niet of ik dat kan maken na één dag werken…
Wat denken jullie? xxx

ik zou het even aankijken en uiteindelijk na een maand van bijv je werkuren aangeven dat je daar niet blij mee bent enzo.

Als jij het echt niet meer ziet zitten, kies dan gewoon lekker voor jezelf. Je kan het ook nog een weekje aanzien en als het dan écht niet bevalt, neem je alsnog ontslag. En tuurlijk kan je dat wel maken, je moet niet tegen je zin gaan werken hoor, het moet wel een beetje leuk blijven

Toegegeven: bijbaantjes zijn eigenlijk nooit echt leuk… Kijk het nog even aan en als je het echt niet leuk vindt, zeg dan eerlijk dat het je niet bevalt en dat je er andere verwachtingen van had.

Je werkt er pas 1 dag en er zijn veel meer taken dan alleen sinaasappels uitpersen.
Ik werk ook pas een paar dagen ergens en kan het ook nog niet echt vinden met mijn collega’s maar zet door, wees blij dat je werk hebt in deze dagen.

Ik zou toch wel even wat langer werken voor je zo’n beslissing neemt.

Je hebt toch altijd twee maanden proeftijd, kun je altijd nog zeggen dat je toch niet verder wilt!

De eerste dagen zijn altijd kut, na een tijdje krijg je vast leukere taken en zullen je collega’s je misschien meer betrekken. Ik zou het even aankijken en voor jezelf beslissen of het loon opweegt tegen het werk dat je moet doen.

Ik heb dat werk ook gedaan (ook echt de sapjes) en inderdaad: niet waard. Kéihard werken voor best weinig geld. Ik heb het op de 1 of andere manier toch volgehouden voor 3 maanden maar als ik jou was: neem ontslag na 1 week. Wel tijdens de proefperiode anders moet je waarschijnlijk 1 maand doorwerken tot zij iemand anders vinden.

Dit kan in het algemene bijbaantjestopic!