Ontslag nemen. HELP

heej.
ik heb best een frustrerend probleem.
ik werk bij de hema en het is er echt totaal niet leuk.
ik kan er zelfs niet van slapen, en dat is erg rottig.
Ik heb er met mijn ouders over gepraat. en ik ga dus ontslag nemen.
maar nu hoorde ik dat je als je ontslag hebt aangevraagd je nog sowieso 1 maand moet werken.
Maar je kan toch ook een datum opgeven?
want ik wil er echt niet meer heen. Ik word slecht behandeld en ik krijg weinig betaald en moet heel veel werken.
en zijn er meiden die ervaring hebben met ontslag nemen?
please. tips?

xoxo.

Dat moet in je contract staan.

Maar vaak heb je wel een maand opzegtermijn. Dus als je nu ontslag neemt geld dat als voor 1 december en dan moet je heel december nog werken en dan vanaf 1 januari ben je klaar.

Je hebt een maand opzegtermijn, dus je moet de maand afwerken. Als je je contract even doorneemt, dan weet je het ook :slightly_smiling_face:

Het ligt aan je contract, waarschijnlijk worden de roosters 3 weken vooruit gemaakt? (In week 46 hangt er dus al het rooster van week 49) En waarschijnlijk ben jij in week 49 al ingepland omdat ze er van uit gaan(of gingen) dat jij gewoon blijft.

Dus zul je waarschijnlijk de dagen dat je nu nog ingepland staat moeten ruilen of gewoon werken.

Ik heb bij mijn vorige baantje ook ontslag genomen omdat ik het niet leuk vond, ik heb gezegd dat ik het niet naar mijn zin had en ontslag wilde nemen. Mijn baas kan daar natuurlijk niks tegen inbrengen en zo heb ik het ontslag formulier getekend. Netjes mijn uren gewerkt en daarna ben ik weggegaan.

ik heb een keer gezegd: sorry ik neem ontstag ik heb een ander baantje, daarna nooit meer gekomen of wat en nooit meer wat van gehoord.

Staat meestal in je contract. Maar ik heb afgelopen zomervakantie ook ontslag genomen bij de supermarkt en toen werd ik gewoon helemaal niet meer ingeroosterd, dus misschien heb jij dan hetzelfde ‘geluk’ :wink: .

Je hebt sowieso een maand opzeg termijn
Maar, hoe lang werk je er?.. je kan het gewoon tegen ze zeggen hoor ;3, gewoon dat je ander werk hebt gevonden, en dat je wilt stoppen met de hema.

zoals iedereen zegt; JE HEBT EEN MAAND OPZEGTERMIJN.
maarre ik weet niet hoeveel uren contract je hebt,maar je kan ook je openstaande vakantieuren opnemen(heeft natuurlijk geen zin bij 6 uur contract met 7 vakantie uren dan moet je toch nog 3x)…
En zeg het eerlijk want dan kan de HEMA er misschien nog wat aan doen voor dat de rest dat ook doormaakt!

Staat in het contract of er een opzegtermijn is, en zo ja dan staat er ook hoelang die is.

Ik had geen contract dus kon in 1x weg (iig ze zeiden ‘‘okee dan hoef je ook niet meer te komen’’) xD

Zoals de rest zegt; dat staat in je contract :’]
en ik werk ook bij de Hema, maar ik vind het juist wel heel leuk :grin:
Het verdient niet goed nee, maarja.
Op welke afdeling sta je dan? Ik sta namelijk op de Food, maar de hardwaren lijkt me weer saai ;s

Ik sta ook op de Food, en dat vind ik dan ook weer heel leuk.
Maar de HEMA is inderdaad heel goed in mensen uitbuiten. Mensen ontzettend lang laten werken voor weinig geld. Als ik het er niet zo naar m’n zin had, was ik allang weg.

ja, dat zeker! ik was een keer een week vrij en moest meteen fulltime werken. elke dag 9 uur o.O

Ja, dat is nogal logisch dat je moet uitwerken…
maarja, dat zal dus moeten.
Maar kan je niet daar zeggen dat je het heel vervelend vind en nog maar 1 keer per week komt?
Dan moet je nog 4 keer werken, dat valt nog wel te overzien toch?

Een collega van me die met mij bij de kruidvat werkte nam ontslag… Ze kreeg de vraag wil je nog blijven werken. Ze zei gewoon nee, en is de avond zelf vertrokken. Dus wie weet krijg jij die vraag ook. Ik zelf ook bij de kruidvat nam ontslag (gedwongen trouwens) Ik kreeg een keus of bij de Kruidvat blijven werken en de Plus opgeven of andersom… Ze vroeg blijf je vanavond nog werken en de rest van de maand. Ik zei nee, moest toch een keus maken van jou!

Alle keren dat ik ontslag heb genomen hebben ze me daarna nooit meer ingeroosterd maarja overal waar ik heb gewerkt werd het rooster pas een week van te voren gemaakt dusja. Ik denk dat als de roosters er al zijn dat je dat dan gewoon moet afmaken en daarna hoef je niet meer te komen.

Ik werkte bijna 2 maanden als vakkenvulster in een supermarkt.
Geen hol aan en ik wilde weg, alleen maar weg!
Ik had nog geen officieel contract getekend, dus ik had nog geen opzegtermijn. Deze was anders 2 maanden.
Ik deelde mee bij mijn leider dat ik het niet meer zag zitten en dat ik niet meer kwam werken. Ik liet hem zitten voor de feestdagen. Ben ook niet meer teruggekomen.

Bij mijn huidige bijbaan van nu, meen ik te weten dat meiden die ontslag nemen, of alleen de dag zelf nog moeten afmaken en niet meer terug hoeven te komen. Of dat zij een maand opzegtermijn hebben.
Als er namelijk genoeg personeel is voor de weekenden, heb je kans dat ze je meteen laten gaan zeg maar.
Maar voor jezelf is het fijner om het af te sluiten, door echt voorbereid een laatste dag te gaan werken.
Dus vertel hen met open boek dat je ermee wilt stoppen en al iets anders gevonden hebt. Vraag hen tot wanneer je verwacht wordt bij hen en doe dit. is voor jezelf een prettige afwerking en voor je collega’s.

Hee, heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik ben het gaan uitzoeken en heb gister ontslag genomen.
ik moet nu alleen morgen nog werken, omdat ik ook nog net aan in de proeftijd zat, maar mijn baas zei dat ik eigenlijk nog een maand moet werken maar hij zei dat ik alleen nog maar morgen hoefde te komen om nog een paar uurtjes te werken en daarna mijn spullen inleveren en dan is het klaar. want hij vond het niet goed als ik echt met tegenzin kom werken enzo.
Dus dat was wel heel erg fijn.
gek genoeg heb ik nu alsnog eenbeetje een rotgevoel omdat ik alsnog morgen moet werken
maar gelukkig hoef ik niet lang. ik moet van 7 tot half 1, wel erg vroeg maar ook
vroeg klaar, en het is beter dat ik nog een keer kom. om het goed af te sluiten.
Hebben jullie misschien tips waar ik aan kan denken enzoo om de tijd
iets sneller te laten gaan?

xoxo.

dat als je om half 1 naar buiten loopt, dat het gewoon klaar is.

Kan iemand mij helpen met nog een ontslag-kwestie? :angel:
Het is erg dringend, ik note het je als je reageert!

Vertel maar^