ontslag nemen 0 uren contract

hallo,

ik ben 16 en ik werk nu een jaar bij de ijssalon, maar aangezien mijn baas echt ontzettend stom tegen mij doet, en ik eigenlijk geen tijd meer heb wil ik ontslag nemen. ik heb een 0 uren contract. maar betekend dat dat ik ook opzeg termijn heb?
ik wil namelijk het liefst ontslag nemen en dan niet meer werken. omdat mijn baas het me dan sowieso heel erg moeilijk gaat maken.
kan ik op staande voet ontslag nemen?

xx

Een 0 uren contract betekent, als ik me niet vergis, dat je alleen hoeft te werken wanneer je wordt opgeroepen. Dan lijkt het mij dat je geen opzegtermijn hebt, aangezien ze je niet per se op hoeven te roepen als ze daar geen zin in hebben.

Zoek je contract op, daar staat eventueel wat bij over opzegtermijn. Maar over het algemeen als 0-uren contract heb je volgens mij niet eens een opzegtermijn. Controleer het wel even

je moet even in je contract kijken of daar iets over in staat. Je kunt op staande voet ontslag krijgen, maar niet nemen geloof ik.
http://info.arbeidsrechtf…ag-nul-uren-contract.html

nou het probleem is dat ik het contract gewoon op mijn werk heb gelezen en daar getekend en ingeleverd. dus ik heb hem zelf niet meer…

dat is bizar! Voor een contract moeten er altijd twee zijn! Eentje voor de werknemer en eentje voor de werkgever. Anders moet je hem gewoon opvragen bij je baas, dat recht heb je, en pas daarna vertellen dat je ontslag wil.

ja ik begin nu zelf ook te twijfelen of hem niet heb gehad… mm ik ga nog maar even goed zoeken. :confused:

Ik had bij mijn oude baan een 0 uren contract, waarbij ik een maand opzeg termijn had. (om dezelfde reden als jij, wilde ik graag weg!) Die maand heb ik ook nettjes af gemaakt. Je moet zoals je al gaat doen ff je contract er bij zoeken! En kijken wat hun eisen zijn! Maar ga maar uit van een opzegging’s termijn!

Heb je geen kopie meer, of nooit gekregen, gewoon vragen of je hem mag! Het is aan hun verplicht dat je een kopie hebt van je contract!

Het kan zijn dat ze zeggen dat je nog moet werken voor zolang je op de planning staat, maar dit ligt echt aan het bedrijf zelf.

Als het goed is moet je zelf ook een ondertekende kopie van je contract hebben, dus lijkt me beetje vreemd als je maar 1x hebt getekend en dat terug hebt gegeven.
Verder; meestal is er geen opzegtermijn, maar het is wel netjes om even een datum te geven dat je ermee stopt. En het kan idd sowieso zijn dat je nog wel de uren op de planning moet afmaken.

Je hebt opzegtermijn als dit in je contract staat. Dit heeft niks met het aantal uren te maken.

Ik heb net mijn baan met een 0-uren-contract opgezegd, en ik wel een maand opzegtermijn… Het ligt eraan of het in je contract staat, maar hou er in ieder geval wel rekening mee…

Je hebt een opzegtermijn (zie je contract).
Maar, als het goed is staat er ook in het contract wanneer jij opgeroepen kan worden, en wanneer jij kan weigeren. Ook staat er waarschijnlijk in dat je een week van te voren bijv. jezelf vrij moet plannen. Dan kan je je gewoon heel de maand vrijplannen. Maar dat verschilt wel per contract.

dank jullie wel allemaal! vriendin van mij is tegelijk aangenomen en zij heeft het contract sowieso nog. dus die ga ik eventjes lezen.
in ieder geval super bedankt!(:

Ik heb op 3 verschillende plekken gewerkt (met 0-uren contracten) en ik kon overal gewoon ontslag nemen, zonder opzegtermijn oid.

Ik heb ook een 0-uren contract, maar wel opzegtermijn. Zal dan wel verschillen per baantje. En anders kun je het aan een ex-collega vragen? Die zal het ook wel weten!

Als je echt wilt stoppen en je moet komen kom je toch gewoon niet? :wink: Nadeel is wel dat er dan geld kan worden ingehouden van je salaris geloof ik, dus ik zou het opzoeken in je contract hoe het zit.

Die moet je hebben, anders zijn zij in overtreding. Vraag anders een collega wie ook een 0-uren contract heeft.

Ik heb een 0 urencontract en opzegtermijn van 6 weken meen ik. Ik moet in ieder geval mijn al ingeplande uren afmaken