Ontslag na 2 weken?

hoi iedereen, ik heb een dilemma en ik hoop dat jullie m even kunnen helpen.

Ik was al heel erg lang op zoek naar een baantje en 2 weken geleden ben ik eindelijk aangenomen bij de plaatselijke snackbar. Maar een week daarvoor had ik ook al een ochtendkrantenwijk aangenomen. Nouja ik mocht dus 2 weken voor het eerst bij die snackbar meelopen. Alleen nu heb ik al 6 keer meegelopen en ik mag nog steeds niks zelf doen. Ook heb ik het niet erg naar mn zin en ik krijg de indruk dat de rest van het personeel me niet echt mag. Plus dat ik vorige week nog toetsweek heb gehad die ik er verpest heb omdat ik geen tijd kon vinden om te leren. Nu wil ik graag ontslag nemen (ik zit nu in mn proefperiode) maarja, het is wel een beetje raar om na 2 weken al ontslag te nemen. Maar ik ga het anders echt niet trekken, en ik voel me echt niet op mn gemak daar. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ontslag nemen of nog even afwachten?

Groetjes

waarom zou je geen ontslag nemen? Denk dat je baas ook liever heeft dat je nu zegt dat je niet meer wilt dan dat je nog 4 weken hun tijd verspilt en dan ontslag neemt…

Gewoon ontslag nemen, wat maakt het uit dat het na 2 weken is?
Jij zit nog in je proeftijd, zij testen jou uit maar jij ook de baan.
Als deze niet bevalt zeg je toch gewoon dat je het hebt geprobeerd maar toch niks voor je is?

dan kan je iid beter nu ontslag nemen…
je kan toch gewoon zeggen dat je niet echt in het team past
of dat je het werk niet leuk vind…

dat is niet raar hoor!soms denk je dat iets leuk is maar dan blijkt het achteraf niet zo leuk te zijn en soms zijn ze dan even blij als jou dat jij de stap heb gezet:)

Je kan beter meteen ontslag nemen.

Ja ik denk ook dat hun wel blij zijn als ik opstap x’] Een meisje zei ook dat de meeste na 2x alles al zelf doen en ik ben zelf al 6x geweest en ik mag nog steeds niets doen (misschien een subtiele hint van hun?). Maarja het lijkt net of ik heel vies van werken ben als ik nu al op stap, maar dat is echt niet zo. Ik vind de sfeer gewoon niet prettig en dan heb ik steeds zo’n kut gevoel als ik daar heen ga…

Ik vind het niet raar, als je je er niet goed bij voelt kun je beter zo snel mogelijk weg, zodat ze je nog neit helemaal in hebben gewerkt etc.

Dan zeg je dat toch, dat je er iets anders van had verwacht. En miss dat je je er ook niet echt welkom voelt.

Als je gewoon rustig zegt dat dit toch niet helemaal is wat je zoekt en je er iets anders van verwacht had, is daar niets mis mee hoor.

En nu is het ook beter, anders hebben ze je al helemaal ingewerkt, dan is het allemaal voor niets geweest…

Gewoon ontslag nemen. Het is niet zo slim om het uit te stellen, want dan neem je alleen maar hun tijd in. Als ze je vragen waarom dan vertel je gewoon dat het teveel van je tijd in beslag neemt:)

Ik heb ook een keer ontslag genomen na drie keer een half dagje meegelopen te hebben en een hele dag zelf gewerkt xD Ik was het toen al zat, mn baas reageerde opzich wel verbaasd en hij vond het ook niet zo aardig, maar eigenlijk begreepie het ook wel :wink:
Je staat volledig in je recht, want het is je proefperiode, en dat over school accepteren ze altijd wel! Want de meeste mensen vinden dat school voor een baantje gaat :]

Als ik jou was zou ik het nog even aankijken hoor… Zoals je zei heb je al een lastige negatieve periode achter de rug gehad. Dus dat kan ook metteen je hele “mood” beïnvloeden.

Als ik jou was zou ik nog minimaal een maandje er tegenaan kijken.

Ik spreek uit ervaring.
Ik werk nu bij de etos (ik ga er weg in verband met sporten) en de eerste twee maanden praatte bijna niemand tegen mij en voelde ik me een grote sul.
Maar daarna werd het allenmaal beter!

Oke bedankt voor de reacties, ik ga vanmiddag even met mn baas bellen. Ik hoop dat ze het een beetje goed opvatten en dat ze niet te boos worden. Maar ik denk dat ze meer hebben aan iemand anders.

Ja maar als het na een maand niet beter gaat is het lulliger denk ik om op te stappen omdat je dan al ingewerkt bent. En ja, je moet echt alles door elkaar doen en zowieso moet ik 's ochtends nog een krantenwijkje doen, ik loop er nu al bij als een zombie. Ik denk ook liever dat ik dan in een winkel werk dan de horeca. En ik snap dat je na 2 weken niet kan zeggen dat het niet leuk is, maar ik heb er echt een rotgevoel telkens over…

Een baan lijkt me genoeg!
Als ik jou was zou ik de snackbarbaan links laten liggen.
Want school is belangerijker dan een bijbaan. (Terwijl je er dan nog een hebt)