ontslag maar geen contract wel uitbetaald?

Ik weet niet of het hier moet staan maar anders meld het maar.

Dit is het probleem;.
Ik heb gewerkt bij een restaurant ik was aangenomen en heb dus eerder vermeld ook al gewerkt. Maar nu ga ik er weg omdat er geen zekerheid is van wanneer je moet werken wat ik wel nodig heb en ook omdat je er niet gerespecteerd word.
Maar het probleem is nu; Ik heb nog geen contract ondertekent, ze hebben nog geen ID van me niks. Dus nu het echte probleem is ; Moeten ze me nu wel uitbetalen? Omdat als ik mn bloesje heb ingeleverd ik niet meer kan bewijzen dat ik er heb gewerkt (stel dat ze dat gaan zeggen wjw).

Maar zijn ze dus wel verplicht me uit te betalen ?
Of kan ik dat voor elkaar krijgen ?
En als ze het wel verplicht zijn waar staat dat in?

En ja ik hoop dat iemand me kan helpen.
lieefss.

Ze zijn niet verplicht je uit te betalen omdat je daar geen contract hebt.

Je hebt geen contract?
Dan heb je dus niets schriftelijks afgesproken, en is niemand iets verplicht.

Eis een contract om te ondertekenen.
En neem een paar dagen later ontslag of zo.

Zo werkt dat niet -__-’’

Kun je linea recta opdonderen denk ik zo. xD

Heb je de afgelopen 3 maanden daar elke week gewerkt of minimaal 20 uur per maand gewerkt? Dan bestaat er een vermoeden van een arbeidsovereenkomst namelijk, ook zonder contract.

dan wacht je tot je uitbetaald krijgt en dan neem je ontslag. of heb je dat al gedaan

Dan heb je je doel bereikt toch :stuck_out_tongue:

Wacht totdat je je loon hebt en ga daarna weg? Hoevaak krijg je je loon, wekelijks, tweewekelijks, of maandelijks?

Tja als je geen contract hebt ondertekend niet lijkt me.

Wat vreemd, ik moest meteen nadat ik werd aangenomen mijn contract ondertekenen, ookal had ik eerst nog proeftijd. Je hebt dus eigenlijk een tijdje zwart bij ze gewerkt, dat is strafbaar voor hen. Ik zou zeggen dat je je loon wilt en anders klaag je ze daarvoor aan :tipping_hand_man:

Je hebt toch normaal gesproken proeftijd?
Ik ga ook weg na 3x gewerkt te hebben, maar eis echt wel geld hoor.

of heb je al ontslag genomen??

Als zij geen ID hebben heb je dus zwart gewerkt en zijn ze je dus niet verplicht. Dat is, (hoe lullig dat ook klinkt) je eigen schuld. Dit is de keerzijde van zwart werken. Als je echter gewoon netjes de zaken hebt afgehandeld daar zullen ze je echt wel betalen.

Jij bent ook strafbaar als je zwart werkt dus dreigen heeft geen enkele zin!!! Tenzij het achter je rug om moet gedaan, maar als jij geen arbeidsovereenkomst hebt ondertekend kan je de belastingdienst echt niet wijsmaken dat je dacht dat je wit werkte.

Vraag gewoon om je geld, laat anders je ouders er even heen gaan, dat doet wonderen :wink:

ga er gewoon heen vragen,
je hebt recht op je loon! (:

ohja,

een arbeidsovereenkomst MOET je ondertekenen, anders werk je zwart. Daarbij kies je ook voor loonheffingskorting.

Een contract heeft daar niet zoveel mee te maken. Je hebt standaard volgens mij een 0 uren contract (maar dat weet ik niet zeker, dat heb ik wel altijd gehad bij mijn eerste bijbaantjes).

1 tip: werk NOOIT meer zwart bij je volgende bijbaantjes. Breek je een been, dan krijg je geen geld, je kunt niet de ziektewet in, je kunt het eigenlijk niet op je cv zetten, en als je gepakt wordt door de belastingdienst (en ze komen regelmatig langs, zelfs bij mijn moeder op de dorpsmanege waar maar twee mensen werken) gaan zij voor jou uitrekenen wat jij volgens hen aan de belasting had moeten afdragen. Daarbij gaan ze ervan uit dat jij een maximaal aantal uren hebt gewerkt, en met terugwerkende kracht. dus echt NOOIT meer doen.