Hoi meiden,
ik werk nu sinds een tijdje bij de Albert Heijn, maar ik vind het echt vreselijk. Nu heb ik dus aangegeven te willen stoppen en mijn ontslagbrief ingeleverd. Ik heb gelijk ergens anders gesolliciteerd en heb morgen een sollicitatiegesprek bij de Action. Alleen vind ik het heel onduidelijk, wat betreft de opzegtermijn bij Albert Heijn. Een vriendin van me zei dat de proefperiode bij supermarkten 2 maanden is en ik heb nog net binnen mijn proefperiode mijn ontslagbrief ingeleverd. Ik sta nog wel voor de aankomende 2 weken ingeroosterd (online rooster). Maar in principe mag ik per direct opzeggen en ben ik niet verplicht meer om te komen, toch? Ik weet dat het niet netjes is, maar de kans is groot dat ik gelijk moet beginnen bij Action, en ik wil echt niet meer terug naar Albert Heijn…
Ik heb mijn contract al grondig doorgezocht, maar ik vind het vrij onduidelijk en kan niet veel vinden wat betreft de opzegtermijn en proefperiode. Dus weet een van jullie hoe lang de proefperiode is? Want hier twijfel ik nog een beetje over. En of ik nog verplicht terug moet, of dat ik in principe gewoon nooit meer op hoef komen te dagen, aangezien ik nog in mijn proefperiode ontslag heb genomen (als de proefperiode al 2 maanden is?).
Sorry als dit een domme vraag is, ik ben hier gewoon niet zo thuis in! En online kan ik er ook niet echt iets over vinden. Collega’s weten het ook niet echt en mijn leidinggevenden zijn gewoon echt niet aardig. :’) Als het niet anders kan ga ik even heen of bel ik ze op, maar ik dacht ik vraag het eerst even hier. Misschien weten jullie het.
XX