Ontploft bier

Mijn huisgenoot heeft gisteravond bier in de vriezer gedaan om te koelen, maar vergat dat volgens en nu is het bier dus ontploft.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? De situatie is dus een blok bevroren bier en glas.

Ik denk voorzichtige het glas er uit vissen en de lade met het (blok?) bier buiten zetten om te laten ontdooien, of meteen weg gooien? En daarna gewoon schoonmaken als anders?
Geen idee eigenlijk

Misschien wat allesreiniger en warm water in de lade gieten, even laten ontdooien en afkoelen en daarna de stukken glas eruit vissen? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vriezer eruit ziet en hoe groot hij is.

Dat blok in de wasbak oid leggen?

Ik zou je huisgenoot het laten schoonmaken die het erin gelegd heeft.

En ik zou het niet laten ontdooien in de vriezer (met het warme water) maar er in zijn geheel voorzichtig uithalen.

Ja uiteraard ga ik dit niet alleen schoonmaken haha lol

Denk inderdaad ijs er uit halen, misschien laten ontdooien in de wasbak. Grote stukken glas er uit halen en dan de vriezer ontdooien (want dat moest sowieso nog gebeuren) en dan de kleinere stukjes glas met de stofzuiger oid er uit vissen.

ff

Herkenbaar dit. Wat in ieder geval geen succes is (ik spreek uit ervaring), is het kapot schrapen van het ijsblok met een broodmes :’) Ik zou de boel gewoon laten ontdooien, dan heb je er het minste werk aan. Of inderdaad wat Juno zegt, laten ontdooien en halverwege kijken of je het ijsblok er al uit kunt trekken.

Je kan het ijs uit een vriezer schrapen met een houten lepel. Niet met een brood mes inderdaad :cold_sweat: