Ontmoeting in Zwolle (of omg.) Tips van Zwollenaren?

Hello meiden,

Ik weet dat er een topic is over wat je kunt doen op een eerste afspraakje, of überhaupt met iemand, maar ik ben toch iets specifieker advies nodig, ik hoop dat dat mag en kan, anders hoor ik het graag :slightly_smiling_face:

Aanstaande zondag zal ik heel waarschijnlijk iemand ontmoeten in Zwolle die ik online heb leren kennen (ik ben 22, hij 28). We hebben nu een tijdje contact, en heb natuurlijk goed onderzoek gedaan of alles wel klopt wat hij zegt.

Anyway, zondag, Zwolle, dat is dus het idee. Hij gaat met de trein (Daarna moet hij meteen door naar de kazerne), ik ga met de auto (dus we kunnen daarna ook nog alle kanten op in Zwolle + omg.)

Ik heb zelf een aantal maanden in Zwolle op kamers gewoond een paar jaar terug, maar kwam eigenlijk niet het centrum uit, alleen voor school en werk.

Ik vroeg mij dus af, of iemand een goede tip heeft waar we heen kunnen gaan in Zwolle? Het mooiste lijkt iets waar je meerdere dingen kunt doen, en wat binnen is… Niet dat je alleen maar zit te drinken of eten, maar iets wat iets extra’s heeft, misschien iets actiefs of juist relaxed… De musea in Zwolle heb ik allemaal al gezien, de bioscopen draaien geen films waar we in geïnteresseerd zijn… Ja, we zijn beiden toch wel erg lastig haha. En nu hij op oefening is in Duitsland, is het een beetje aan mij over gelaten om met ideeën te komen, wat ik ook wel prima vind, maar Google is nog niet erg behulpzaam geweest tot zo ver, en er is ook geen koopzondag de 17e…

Het gaat om de middag, en natuurlijk op een openbare plek! Als de dorpjes in de omgeving van Zwolle iets leuks hebben te doen, is dat ook mogelijk!

Ik sta open voor veel ideeën, gezien ik op dit moment ‘idee-loos’ ben! Maar graag wel iets specifieks, bijv; restaurant ‘naam’…

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ooh leuk!

Misschien klimmuur in Zwolle (Yosemite)? Verder, hoewel ik in Zwolle gewoond heb, heb ik geen idee. Irish cafe is leuk, Las Rosas, maar weet dat er nog veel meer plekken zijn waar ik geen weet van heb omdat ik er nooit echt ben uit geweest.

Trouwens,
Er zijn veel dingen gesloten op zondag. Weet niet, misschien is het toevallig koopzondag, dat er meer dingen open zijn…

Bedankt! Klimmuur klinkt wel interessant, alleen misschien niet zo charming om bij een eerste ontmoeting meteen zo’n ‘uitzicht’ op elkaar te hebben ghaha :cold_sweat: Maar ik zal even daar info van opzoeken :slightly_smiling_face:

Helaas is het geen koopzondag aanstaand weekend…

Up :slightly_smiling_face:

Als ie open is kun je de Peperbus beklimmen? Wil ik nog altijd een keertje doen!
Je kunt misschien gaan waterfietsen in de gracht als dat open is haha of tapas gaan eten in de sassenstraat (bij het betlehemplein). Naast de Irish pub is ook een tapasbar en die is (sorry voor las rosas liefhebbers) echt beter dan las rosas :stuck_out_tongue:
Michelangelo vind ik ook een leuk restaurantje. Zit in dezelfde straat.
Verder is er vrij weinig aan denk ik. Je kunt als het lekker weer is wel gaan wandelen bij het Engelse Werk. Daar is ook nog een cafeetje volgens mij. (Dat is meer richting windesheim dan richting centrum)
Iets anders weet ik niet echt eigenlijk.

Bij Las Rosas kun je leuk wat drinken, bij Itoshii kun je heel lekker sushi eten, en Mizu vind ik ook altijd leuk. Maar dit is eigenlijk alleen maar eten en drinken… Sally o’Brian (of iets) vind ik ook altijd gezellig! Je kunt inderdaad ook naar het Engelse werk gaan. De Belgische Keizer of de Vier Jaargetijden vind ik ook wel leuk, die zitten aan de Melkmarkt, bij de Mac Donalds in de buurt.

Ik ben de afgelopen maanden best veel in Zwolle geweest, maar ik ken nog niet alles helaas haha… Las Rosas vind ik best een perfect plekje voor een afspraakje, het is hiervoor al genoemd.
Verder misschien koffie drinken bij Coffee United? Of bij de Bagel en Beans?
Er zijn ook van die boten, pannenkoekenboot bijvoorbeeld… misschien is dat iets?

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face: Misschien moet ik toch een bar proberen! Veel andere opties zijn er ook niet :stuck_out_tongue:

@Mphor: De peperbus beklimmen zal ik denk ik nooit doen… Een vriend van jaren geleden heeft zelfmoord gepleegd een paar jaartjes terug door er van af te springen… Heel naar verhaal… Maar toen ik in Zwolle woonde, liep ik er ook dagelijks langs, en werd altijd nog naar erdoor…

Anyway, de anderen ideeën zijn top! Bedankt :slightly_smiling_face:

Waarom ga je niet bowlen?

Je kunt dan vaak hapje en drankje doen daar ook, je bent actief bezig en het is meer charming dan muur klimmen.

Dat is een leuk idee! :slightly_smiling_face:

Ik kom uit Hattem wat net onder zwolle ligt en daar kun je met vadesco kanoën, klimmen, steppen etc. Heel erg veel activiteiten.
In Zwolle kun je ook leuk drinken/eten bij Mizu. Je hebt ook een hal in Zwolle waar je kunt skiën/snowboarden.

Hattem is een leuk stadje ja, daar kun je nog best veel doen! Maar is dat ook op zondag open? (ik woon wat onder Hattem, en alles is hier gesloten op zondag)

Hmm het enige wat ik kan vinden voor bowlen zijn 2 grote zalen wat meer voor feesten enz is, voor grote groepen om te reserveren… Die zijn ook niet zo goedkoop… Is er wel een gewone bowlingzaal dan met een barretje ofzo erbij waar iedereen heen kan??

Ik zal even kijken wat er in Hattem dan is! :slightly_smiling_face:

ja je hebt urbana. daar kun je volgensmij ook gewoon bowlen, en daar is ook een barretje. Wel even reserveren van te voren haha.
Verder woon ik zelf ook in zwolle maar ik vind het niet heel interessant. Klimmen is wel heel leuk!

Wilde toch nog even laten weten hoe het allemaal gelopen is! En iedereen bedanken voor de tips!

We hebben eerst ontmoet bij het station, toen zijn we naar de vierjaargetijden gegaan, begonnen met een koffie, gezellig kletsen (voor de Zwollenaren, die weten wat het is allemaal :slightly_smiling_face: ), daarna heeft hij mij mee uit eten genomen bij de Harmonie en daarna nog een drankje gedaan in de Toog.

Al met al, was het echt super leuk!! Ik vond het zooooo eng van te voren, was echt super zenuwachtig, en uiteindelijk waren we heel erg op ons gemak bij elkaar, was super gezellig en we gaan binnenkort weer afspreken! :grinning:

Dus, nogmaals bedankt voor de tips ^^

Leuk dat je even laat weten hoe het was! Klinkt gezellig :slightly_smiling_face:
Lijkt me best eng als je iemand gaat ontmoeten die je nog nooit in het echt gezien hebt!

Wat leuk dat je nog laat weten hoe je het gehad hebt! Ik had je topic gelezen en vroeg het me wel af :slightly_smiling_face: En natuurlijk fijn dat het zo gezellig was zeg!

Zwollenaren. Dat klinkt er leuk
maar geen tips sorreh