Ontmoet op internet

Heey girlscene-ers! (:
Ik zit hier pas net maar ik wil graag mijn verhaal delen en daar jullie mening / persoonlijke ervaringen over horen.

Goed… Op 22 Augustus ging ik op Omegle zoals ik vaker deed (gewoon voor de lol uiteraard, ik ga niet naakt voor de cam zoals veel andere meisjes). En daar was hij! Een 22 jarige Engelsman met een ontzettend lieve lach. We hebben de hele avond gepraat en op het laatst onze Facebook en Skype gegevens uitgewisseld zodat we contact konden blijven houden. Dat gebeurde en we begonnen dagelijks te Skypen en chatten. En na al die gesprekken kwamen we er achter hoe griezelig veel we gemeen hebben (op muzieksmaak na, daar ‘ruzieën’ we dan weer over ;p) en hoe we elkaar telkens weer op konden vrolijken en goed laten voelen. En we kwamen tot de conclusie dat we elkaar wel heel erg leuk vinden. Een relatie vinden we er beide niet in zitten omdat we elkaar nog nooit in het echt ontmoet hebben en we (nog) zo ver uit elkaar wonen. But but but… 8 November is het eindelijk zo ver, hij komt naar Nederland! :grinning: We gaan samen 10 November doorbrengen in Amsterdam.

Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Want ik zou het super vinden om andermans verhalen te horen!

Ik zou in ieder geval wel uitkijken, hij kan natuurlijk in het echt heel anders zijn dan hij zich voordoet. Zorg er in ieder geval voor dat een aantal mensen wel weten waar je bent, dat je niet ineens spoorloos bent als er wat gebeurt. Of zorg dat er een vriendin/vriend ook in Amsterdam is die dag, die je af en toe wat in de gaten houdt.
Daarnaast vind ik je persoonlijk erg jong om met iemand die je nog nooit hebt gezien gelijk in een hotel te gaan slapen. Is het niet mogelijk om gewoon een hele dag af te spreken en ’s avonds gewoon naar huis te gaan?
Ik hoop natuurlijk voor je dat het goed uitpakt, maar blijf wel realistisch en laat je niet leiden door je verliefdheid.

Of ik word oud of zijn meiden nog echt jong en naïf :cold_sweat:
ik wil je alleen maar waarschuwen het kan een creep zijn.

Wees alsjeblieft voorzichtig het kan creep zijn die misbruikt van je maakt,ik blijf zeggen het blijft internet
doe geen domme dingen.

We waarschuwen je er voor en dat doen we niet voor niks,ik heb hier dus geen goed gevoel over.

Kijk wel uit dat hij je niet gebruikt! Zorg anders idd dat er ook andere vrienden van je in amsterdam zijn die op je letten, en blijf zeker niet bij hem slapen in dat hotel! Dat moet je echt niet doen!

Ik herken het. Ik was zelf ook 16 toen ik mijn vriend via internet leerde kennen en durfde ook niks tegen mijn ouders te zeggen, overbezorgd en ik wist dat ze het maar niks zouden vinden. Nu zijn ze er toevallig achtergekomen (laptop liep vast terwijl mijn vader achter me stond en dus flipte mijn skype ook… :’) ). Ik heb er thuis een tijdje problemen mee gehad omdat mijn ouders het heel erg vonden dat ik niks verteld had en dat als ik er echt gelukkig van zou worden ze me echt niet in de weg zouden staan. Ik heb hem vervolgens ontmoet, ze wilden dat hij hierheen kwam en dat heeft ie ook gedaan. Inmiddels zijn we 14 maanden samen.

Ik moet zeggen dat ik jou ondernomen actie best riskant vind, helemaal op je 16e… RL is toch anders dan via internet. Straks klikt het niet, of is hij toch niet jouw type, zit je met hem in een hotel. Ik kan me voorstellen dat het je nu helemaal geweldig lijkt, maar kijk er alsjeblieft mee uit. En denk er eens over na om het je ouders alsnog te vertellen… Zie je dat écht niet zitten, schakel dan wel een vriend/vriendin in die er vanaf weet zodat er in ieder geval iemand weet waar je bent en waar je af en toe contact mee houdt gedurende die dagen. :slightly_smiling_face:

Ik heb mijn ex 3 jaar geleden leren kennen via de ‘Blackberry Hyves’, hij woonde 1,5 uur bij mij vandaan en we hadden afgesproken in Amsterdam. Net als jij heb ik niks tegen mijn ouders gezegd, maar achter af gezien was dat een domme beslissing. Er is verder niks gebeurd en alles ging goed, maar toch. Jij bent 16 en hij is 22 en om dan met een vreemde af te spreken die je eigenlijk alleen via internet kent is niet zo slim. Het is veiliger als je er sowieso iemand in je omgeving over vertelt zodat als er wel iets gebeurd dat er wel iemand is die weet waar je bent. Ook is het veiliger om een vriendin mee te nemen zodat je niet helemaal alleen bent. Maar goed, helemaal niet gaan is natuurlijk nog veiliger.

Ik heb er trouwens even overheen gelezen dat jullie samen in dat hotel verblijven die nacht. Gaat dat niet heel erg snel? Je denkt hem te kennen, maar dat kan nog wel eens tegenvallen en om nou na 1 dag met hem in een hotel te slapen… Ik moet zeggen dat dat nogal onverantwoordelijk is, zeker als je ouders niet op de hoogte zijn en het met een jongen is die nog nooit echt gezien hebt.

Bedankt voor je bezorgdheid. En nee, dat is helemaal niet gemeen ik begrijp je reactie heel goed. Ik denk niet dat jongens die alleen daar op uit zijn zoveel tijd, moeite en geld investeren om contact met je te houden en je op te komen zoeken. Ik denk ook niet dat je dan zoveel gegevens uit zou geven en het meisje voor zou stellen aan je vrienden/familie (via Skype uiteraard). Nja het kan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk :stuck_out_tongue: Ook is het overnachten vooral zodat we die tweede dag ook nog hebben. Maar mocht er iets gebeuren die nacht dan zou ik daar zeg maar geen probleem mee hebben mocht de vonk zijn over geslagen. (:

Sorry maar ik vind je echt ontzettend naïef :")

wss wordt je gewoon verkracht in die hotel :’)
als je met hem gaat zou het tenminste nog slim zijn om het aan je ouders of iemand te vertellen

Wat fijn dat het voor jou zo is gelopen! :grinning: Echt leuk om te lezen. En dat is inderdaad wel een hele verstandige zet van jou en je ouders om hem naar jou toe te laten komen.
Mijn ouders zijn er van op de hoogte dat ik contact met hem heb (mijn moeder heeft hem ook ontmoet op Skype, haha) en ze weten volgens mij dondersgoed dat ik hem leuk vind en hier hebben ze gelukkig geen probleem mee ondanks dat ze me toch waarschuwen voorzichtig te zijn gezien zijn leeftijd. Maargoed, ik had hier in de buurt ook een oudere jongen kunnen vinden met verkeerde bedoelingen, dat was dan zet zo ‘gevaarlijk’ of misschien nog gevaarlijker geweest.

De klik is er via internet zeker maar het is inderdaad nog even afwachten of dat in het echt ook zo is. En met een boeking die je kunt annuleren is dat probleem er niet.
Ik vertel mijn ouders sowieso wel dat ik dat in Amsterdam ben en er gaan misschien ook twee vriendinnen mee (overdag).

Als ik eerlijk ben is mijn eerste reactie echt onverstandig en misschien wel dom…
Zeeeker om meteen met hem in een hotel te overnachten, dat raad ik je echt heel erg af! Wie weet klikt het in real life niet, dan zit je nog een nacht aan m vast maar hij kan je ook voor de seks gebruiken…
Ik denk dat je beter gewoon een dagje af kan spreken en er wel mensen over inlichten. Mensen kunnen in real life heel anders zijn dan online…

En ik snap het wanneer je denkt ‘zo is hij niet, hij is lief, we gaan het leuk hebben blablabla.’ Maar je wilt niet achteraf denken had ik het maar niet gedaan…

Nou dan is het niet erg slim van hem dat ik al zijn gegevens heb + contact met o.a. zijn ouders :wink:
Ik heb het aan vriendinnen verteld en die gaan misschien ook mee

alsof jij hem persoonlijk gaat opzoeken om een appeltje met hem te schillen als het toch fout gaat.

Maar goed. waarom ga je niet wat leuks doen in Amsterdam, slaapt hij in een hotel, en kom jij die ochtend weer naar Amsterdam om die dag er na ook samen door te brengen.

Tja, misschien is het onwaarschijnlijk, maar het gebeurt. En jij zal maar net degene zijn bij wie het fout gaat… en kom nu alsjeblieft niet met een reactie als “ja, maar bij mij gebeurt dat niet” want dat is écht de meest naïeve reactie ever. Hij kan nog zo lief en leuk zijn, straks blijkt het wel iemand te zijn die alleen maar uit is op seks etc, en dan? Wat wil je doen? Je zit nog een nacht aan hem vast en daarbij, je kan moeilijk bij je ouders aankloppen want die gaan je nooit meer vertrouwen als je zoiets achteraf vertelt hoor :")

Jij hebt contact met zijn ouders? Waarom mogen jouw ouders er dan niets van weten? Ik vind 16 / 22 + de eerste ontmoeting = hotelovernachting wel erg snel gaan en niet verstandig.

Daarom zorg ik er inderdaad ook voor dat de boeking geannuleerd kan worden. Want als het niet klikt zie ik het idd niet bepaald zitten om nog een nacht en dacht samen door te brengen. Ook heb ik gelukkig contact met zijn ouders en anderen die hem kennen die hebben kunnen bevestigen dat hij is zoals ik denk dat hij is. Ik weet dat het dan nog steeds kan afwijken, maar het is in ieder geval meer zekerheid.

Maar het gaat idd vooral om dat eerste (hopelijk) gezellige dagje en daarna kijken we wel of de rest van die plannen door gaan.

Ook als het overdag klikt, betekent niet dat je meteen een hele nacht (+ je weet niet hoe hij dan wordt, als je samen op een hotelkamer ligt) met elkaar wil/moet doorbrengen.

Dat wat Fossil zegt wilde ik ook net sturen.

Het lijkt me sowieso niet verstandig om bij elkaar te blijven slapen na 1 dag dat je elkaar net leert kennen. Ik heb zo;n dag meegemaakt en het is vermoeiend. Via internet is het heel leuk, als je iemand spreekt in het echt is het toch anders. Je denkt over zoveel dingen na, omdat je hem al zo goed kent, maar toch niet. Daarna moet je nog kijken of je een relatie met hem ziet zitten. Ik had in ieder geval wel even bedenktijd nodig, alhoewel ik hem bijna meteen uit de trein had gesleurd toen ie naar huis ging, het was wel goed dat ik even tijd had. Hij is overigens 2 dagen later nog een keer langsgekomen, omdat we toen beide wisten dat het goed was. :slightly_smiling_face: (Even voor de afstand, wij woonde 250km uit elkaar en deden er dus 4u heen/ 4u terug over.)

Zo bedoelde ik het natuurlijk niet.

Dat zou een goede optie zijn als ik dichter bij Amsterdam zou wonen. Maargoed, als je de vorige reacties leest dan zie je dat ik ga zorgen voor een boeking die geannuleerd kan worden zodat als het niet klikt ik gewoon lekker weer naar huis kan.

Wel zeker bedankt voor het meedenken! (geen sarcasme, ik vind het echt fijn)