Ontmaagd worden of niet help me...

Hallo goedendag,

Ik ben een marokkaans meisje en ben moslim , in het geloof wat ik volg moet je maagd blijven tot het huwelijk. Alleen denk ik hier sinds kort toch anders over, ik heb een lieve jonge man leren kennen. Waarop ik erg verliefd ben en de aantrekkingskracht tussen ons 2 bijzonder sterk is. Ik ben een aantal keren bij hem thuis geweest maar we zijn nog niet echt verder gegaan…
Ik ben eigenlijk bijna zeker van dat ik er zelf klaar voor ben, want ik hou het niet meer als jullie weten wat ik bedoel. Maar ik ben bang dat ik hier toch op de een of andere manier spijt van ga krijgen…
Wat vinden jullie dat ik moet doen…

Waarom ik dit bericht hierop plaats is omdat ik hier niet met me vriendinnen over kan praten, ik ben bang om raar aangekeken of wat dan ook te worden.

Bedankt voor het lezen.

Hoe oud ben je? Wil je zelf tot het huwelijk wachten of is dat meer omdat het moet van je geloof?

Ik zou het niet doen als je er achteraf spijt van gaat krijgen

Goedenavond, bedankt voor je reactie!

Ik ben 18 jaar en het ligt deels aan mijn geloof, en deels omdat ik wachtte op die gene die me goed zou behandelen en voor mijn gevoel heb ik die gene nu gevonden :flushed:

Ik zit zelf in een soortgelijke situatie en ik wacht liever dan dat ik achteraf spijt krijg. Ik zou ook praten met je vriend en vragen hoe hij er tegen aankijkt.

Wat ik hiervan vind:

Je bent gelovig in het hart, niet tussen je benen.
Het hangt ervanaf of je werkelijk aan je maagdelijkheid zoveel waarde aan hecht ivm het geloof…

ach ja :’) ik geloof in een andere religie en da’s vrij simpel, geen wetten en regels over hoe je moet leven en hoe je je ding moet doen in bed (vind ik al belachelijk)

maargoed,
ik geloof dat er ook enorm veel moslima’s zijn met hetzelfde probleem.
Zoek even op het internet verder, ik denk dat je vast wel meer lotgenoten vind die hetzelfde hebben meegemaakt.

Hou nog even afstand over je idee en
praat met hem, praat misschien met je ouders? ik weet niet of ze streng gelovig zijn maar misschien kunnen ze je verder helpen.
Denk dat je vriendinnen ook zoiezo wel ooit in hetzelfde schuitje hebben gezeten, als ze ook moslima’s zijn.
Je hoeft niet bang te zijn om erover te praten.

Bij twijfelen niet doen natuurlijk, maar als hij echt goed voor je is en het voelt goed. Tsja waarom dan niet? Natuurlijk speelt je geloof mee, maar daar kun jij het beste over oordelen. Bedenk voor jezelf of hij het echt is, en dat je die keuze echt wilt maken.

Als jij je er goed bij voelt en je zeker weet dat je het graag wil, zou ik het gewoon doen als ik jou was.

Zolang je twijfelt zou ik het niet doen.
Als je niet bij hem bent en dan twijfelt? Niet doen.

Ik heb in hetzelfde soort situatie gezeten en ik ben blij dat ik het (een soort van) niet gedaan heb. Ik had minder ver moeten gaan zelfs, achteraf.
Maar ik heb gemerkt dat er een groot verschil is tussen je lichaam die seks wil, of jij zelf die seks wil.
Dus ik zou er goed over nadenken als je niet bij hem bent. Het ging bij mij uiteindelijk ook niet erom of die ene eerste keer zo speciaal is, maar dat als je eenmaal met iemand naar bed bent gegaan, dan is het makkelijker om met weer iemand anders naar bed te gaan. And that adds up, so I wouldn’t do it, but it’s you choice.

Zo als je niet maagd wilt blijven voor het huwelijk is dat dan ook geen slecht ding tenzij je nog wilt doorgaan met je cultuur dan zou ik wel goed nadenken. Maar het kan ook zijn dat het gewoon lust is PLUS je moet ook kijken of hij echt voor je gaat enzo en dat hij je niet als een vluggertje ziet. Maar ik weet niet hoe lang jullie bij mekaar zijn want dat speelt ook en rol in je relatie plus je twijfelt zo ik denk niet dat dat je beste keuze zou zijn op dit moment. En als je dat nou had gedaan zou je het ook niet terug kunnen draaien.

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Het ligt eigenlijk helemaal aan jou…
Zet je je geloof & cultuur boven hem? Dan zou ik het niet doen.
Als het je niet veel uitmaakt en het toch graag wilt doen dan doe je het gewoon…

Ten eerste is dit een keuze die je echt zelf moet maken uiteindelijk. Maar zoals hierboven wordt gezegd, als je erover twijfelt moet je het niet doen want je kan je ontmaagding nou niet overdoen of terugdraaien.

Waarom maak je het niet officieel als het voor beide goed voelt?
Okay 18 is jong maar wat ik raar vind is dat je zegt dat het een goede jongen is maar hij nodigd je wel alleen in zijn huis uit?
Weet niet of hij ook moslim is maar als dat zo is weet hij ook dat hij fout zit en er alijd een 3e persoon bij moet zijn (vader / broer)
Ik zou wachten met seks hebben en eerst maar eens vragen of hij bij je thuis wil komen om je hand te vragen aan je ouders.
Als hij dat niet wil dan weet je al genoeg…
En ik weet hoe het voelt (dat je niet mer kan wachten) maar dat is de sataan die je probeer te verleiden om het te doen.
Denk aan je mooie geloof en of je een jongen boven je geloof wilt stellen of niet.