Ontlasting in de buik?

Ik had een tijdje last van mijn buik en toen ben ik met mijn moeder naar de huisarts gegaan en mijn moeder heeft de uitslag gekregen via de telefoon, toen ik aan het slapen was :yawning_face: . En ze zegt dat ik ontlasting ofzo in me buik heb, en dat er dan iets in je maag overblijft ofzo? En mijn meoder kan niet super nederlands, en ik weet ook niet wat dit precies betekent.
Weet iemand wat er dan met je aan de hand is als je ontlasting ofzo in de maag hebt?

Hmm nee sorry dat we ik niet, maar je zou de dokter kunnen terug bellen en dan uitleggen dat je niet echt snapte wat er nou aan de hand was…

Dat zou ik wel doen denk ik, anders weet je het dus nog niet en dan blijf je maar met die pijn rondlopen…

Ontlasting = Poep

Een vriendin van mij had een broertje met darmproblemen en die had dat ook. Ik kan je verder niet helpen, ik zou gewoon terugbellen.

misschien werken je darmen niet goed?
ik zou in ieder geval terugbellen om het te vragen wat er dan is etc.

Ik heb dat ook, het houdt zeg maar in dat je darmen eten vasthouden, en dat t dus niet meegenomen en in de wc eindigt… Als het goed is heb je nu iets waardoor [vaak zakjes die je moet mengen met water] het beter gaat ‘doorstromen’.
Ik probeer t een beetje netjes te houden, je mag me ook wel noten als je nog wat wilt weten, want dit klinkt precies hetzelfde als wat ik heb;)

Het klinkt alsof je ontlasting vasthoudt in de buik.
Oftwel, resten eten dat niet verteerd is en overblijft als poep.
Misschien is 't handig als je meer vezels eet of iig voedsel dat de ontlasting beter regelt.
2 kiwi’s 's ochtends op de nuchtere maag, zorgen voor een goede stoelgang.

volgensmij heb je dan zakjes importal gehad? hb ik ook gehad maar ik vond 't echt troep. :blush: zit heel veel glucose in. ik heb nu iets homeopatisch wat bij mij veel beter werkt.

Heel bot gezegd zit je gewoon ‘verstopt’. Had dat ook, echt vervelend… maar laxeermiddel (bij de apotheek, of gewoon drogist) helpt echt! Sterkte ermee!

weet/wist je niet wat ontlasting is?
Maar dan zit er dus gewoon poep verstopt in je maag.
bel anders de huisarts terug, die weet het sowieso beter dan meiden op girlscene hier …

ieew, met laxeermiddel komt alles eruit en moet je om de 5 minuten naar de wc met diaree enzoo bah! xd