Ontharingscreme werkt niet

Heey meiden!

Ik besloot laatst dat ik het scheren van mijn bikinilijn helemaal zat was omdat het me nooit goed genoeg lukte. Toen ik eens op internet rondkeek las ik dat er ook ontharingscremes bestaan, dus ik besloot langs de kruidvat te gaan en een tube te kopen. Nu heb ik dit al drie keer geprobeerd, echt exact volgens de gebruiksaanwijzing maar het werkt gewoon niet! Je moet het erop smeren, 3-6 minuten laten inwerken en dan eraf schrapen en afspoelen. Ik heb het nu al elke keer de maximale tijd die ze zeggen dat het erop mag (6 minuten dus) erop laten zitten en nog steeds schraap ik alleen de creme eraf en zitten de haartjes er nog…

Weten jullie wat ik fout doe? Of misschien tips voor goede merken/types wax/hars zodat ik dat eens kan proberen misschien?
Ik ben het scheren namelijk zo zat xD

xxx

Ik heb die van de Etos een keer geprobeerd op mijn beenhaar. Behalve jeuk had ik ongeveer 5% minder haar dan voordat ik het erop smeerde, en ik had het langer laten zitten dan de gebruiksaanwijzing aan gaf. Dus ik denk dat het gewoon niet werkt, behalve als je heel dun haar hebt misschien.

Qua wax en hars is Veet best een oke merk. Ik zelf heb een vrij goedkoop epileerapparaat. Is geen fijn gevoel, maar het werkt, en het geeft in mijn ervaring minder gedoe en troep dan harsen of waxen. Als je puur je bikinilijn wil ontharen kan je altijd nog naar een wax-salon, scheelt je werk en dan weet je zeker dat het zorgvuldig gedaan wordt.

Het werkt ook niet, das alleen maar zodat je het koopt en daar verdienen hun weer lekker aan… Bij mij werkt het ook niet, en ik vind scheren sneller en makkelijker (bij mij gaat het soepel en goed…)

Ik heb nog nooit iemand heel enthousiast gehoord over ontharing crème, puur omdat dit zelden werkt. Ook bij mij kom erg een haartje vanaf met die troep.

Ik heb die van Veet en die werkt meestal best goed. Dikke laag opsmeren en 10 minuten laten zitten.

Haha ik heb die van veet ook ja eenorm dikke laag en dan binnen 4 keer… Tube leeg… En bijna geen effectieve werking

Ontharingscréme is niet altijd slecht. Ik had vaak van die dikke haren op mijn armen en toen had mijn moeder eentje voor me gekocht die werkte best goed maar omdat ie erg stonk wou ik het niet meer gebruiken. :’)

Ik kan niet tegen ontharingscreme, daar krijg ik bultjes en uitslag van.