Het is meestal zo dat mensen die de ontgroening gelopen hebben daar niets over mogen zeggen. Dus ik weet niet hoeveel informatie je hier gaat krijgen.
Ik heb zelf nooit ontgroening gelopen, maar het komt altijd een beetje op dezelfde dingen neer: in een gekke outfit lopen de hele dag (dus ook naar college…), een bepaald aantal dagen niet douchen, meteen na je college naar de vereniging komen om dingen te doen, alle feiten over de vereniging uit je hoofd leren en daar een toets over krijgen. Vaak moet je ook 's nachts op de sociëteit slapen, en dan maken ze je soms snachts wakker en moet je binnen 2 minuten allemaal in het gelid staan (appèl), soms voor een opdracht.
Als het een goede vereniging is (en ik neem aan dat dat zo is), dan zijn er in ieder geval wel regels. Ze kunnen je nooit drugs of overmatig alcohol kunnen laten innemen als opdracht, fysiek geweld is verboden, en ze zullen je niet hele nachten achter elkaar wakker houden.
Wat betreft de duur van de ontgroening: dat is verschillend per vereniging.
Maar nogmaals, ik zit zelf niet bij een vereniging, ik ken alleen de verhalen van vriendinnen