ontgroend??

ik ben een meisje van bijna en 13 en vriendin van ook 13 is al ontgroend,vinden jullie dat een normale leeftijd om voor de 1e keer te zoenen? :hugs:

dat is toch voor iedereen anders?
toen ik dertien was vond ik zoenen nog enorm vies maar iedereen groeit anders op.

Jaaa inderdaad ^^

En als je die jongen echt leuk vind en je er behoefte aan hebt waarom niet?!

Dat is voor iedereen anders.
Toen ik dertien was had ik daar nog niet echt behoefte aan.

Er is geen ‘normaal’

Ontgroend*
Ik vind dit zelf nog redelijk vroeg, maar het hangt er ook vanaf of deze persoon er mentaal klaar voor is of niet. Als de persoon in kwestie zich gedraagt als iemand van 16 (door i.e. hoge IQ) dan kan het wel, maar als de persoon in kwestie zich naar zijn/haar leeftijd of zelfs jonger gedraagt vind ik het niet kunnen.
Dit verschilt natuurlijk per persoon en wat mensen hierover denken.

Ik was 12 toen ik voor het eerst had gezoend. Dit is voor iedereen anders.

Het is iig niet abnormaal. Mijn eerste zoen was ook toen ik 13 was geloof ik (of 14), maar later is ook gewoon normaal. Veel eerder vind ik vrij vroeg, maar dat ligt aan de persoon zelf. Er is idd niet echt een “normaal”.

Dit ja

ik heb er ook geen ‘‘behoefte’’ aan, maar zij vond het lekker en wil ook dat ik met iemand ga zoenen

Dit laatste vind ik vrij apart, aangezien je mensen niet kan verplichten om te zoenen en in mijn ogen vind ik wel dat je met iemand moet zoenen (wat een raar woord) waar je je op dat moment fijn bij voelt, niet omdat het moet.

dan zou ik het zeker niet doen, voor veel mensen is de eerste zoen iets speciaals en op deze manier ga je er waarschijnlijk spijt van krijgen later

Ik vind de leeftijd wel oké hoor

13 is wel erg jong ik zou nog sws jaartje wachten :wink:

Toen ik 13 was vond ik dat nog vies… Time has changed, haha!
Je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet alleen maar gaan zoenen omdat je vriendin dat al heeft gedaan.

Ik heb er destijds tegen mn vriendinnen over gelogen omdat ik me schaamde dat ik nog niet ontgroend was. Toen ik vervolgens anderhalve maand later (ik was net 15 geworden) echt ontgroend werd kon ik het ze niet vertellen.

Dus ga er in elk geval niet over liegen :stuck_out_tongue: en je moet het niet doen omdat anderen het ook doen, zoenen gebeurd vanzelf.

Jup same

Doe vooral waar je zelf zin in hebt en vergelijk je niet met anderen.

Ik vind 13 niet bijzonder vroeg, volgens mij is dat de gemiddelde leeftijd om voor het eerst te gaan zoenen ofzo? Maar ik zou alleen maar gaan zoenen als je er zelf klaar voor bent en met een jongen die je leuk vindt, en niet omdat je vriendin vindt dat je dat ook moet doen… Je eerste zoen moet ik speciaals zijn, en je moet er later blij op terug kunnen kijken en niet denken van ‘Mijn god, waarom heb ik dat gedaan? Met hem?’

Bij twijfel zou ik in ieder geval nog even wachten! Het maakt toch ook niet uit op welke leeftijd je je eerste zoen krijgt? Ik was 15, maar toen wist ik in ieder geval wel zeker dat ik er klaar voor was.