Ontgiften/detox/sapjeskuur

Heeft iemand misschien ervaring met 1 van deze kuren of weet je een goede website/boek hierover?
Ben misschien van plan om hieraan te beginnen, maar heb tot nu toe nog geen goed volledig kuur kunnen vinden.

Ik drink af en toe voor het ontbijt een glas lauwwarm water met citroensap erdoor, maar ik volg geen bepaalde kuur ofso.

Het werkt niet, aangezien jouw lichaam zichzelf in een dag wel kan ‘ontgiften’. Dus gewoon gezond eten. :stuck_out_tongue:

Je lichaam ontgiften vind ik eigenlijk best wel eng klinken… Hoezo zou je lichaam vergiftigd zijn?? Zulke dingen zou ik nooit vertrouwen…

Ik zou het via een professionele bedrijf doen waar je de sapjes kunt bestellen en niet via een “do it yourself” website. Die detox dingen is niet voor de leuk.

Water werkt het allerbeste.

Schijnt echt niet goed voor je zijn.

Gewoon voordat je naar bed gaat een groot glas water drinken. Dat ontgift genoeg.

Als je dit doet, weet wel dat je dan een luie darm krijgt en dat je darm dan helemaal niks tot weinig meer doet en je dus altijd aan dit soort middelen zit. Ik neem het heel zelden een keer, als ik al meer als een week niet heb kunnen poepen. :bored: heel onsmakelijk verhaaltje maar vaker zou ik het ook niet doen ook…
zo’n kuur is echt niet goed voor je!

Ik denk dat je het nu over heel iets anders heb. Ik weet niet wat voor ‘detox kuur’ jij neemt hoor…

Jij hebt het over laxeermiddel en dit zit echt niet in elke detox kuur.
Maargoed, je lichaam reinigd zichzelf dus inderdaad, veel water drinken is genoeg.