Onterechte werkstijl van de baas.

Hey mensen,

Ten eerste wil ik even melden dat ik echt pissed off ben! Dus let even niet op mijn manier van schrijven.
En mijn baantje is serveerster in een lunchroom.

Ik heb al een aantal weken gezeik op me werk, ik word ‘met minder respect’ behandelt dan de rest, enkele voorbeelden zijn:

• Rond de middag mag je wat eten, élke werknemer daar mag rustig zijn broodje opeten, maar zodra ik aan mijn broodje begin moet ik dooreten en opschieten.
    De rest mag dus zo lang over hun broodje doen als ze willen, maar ik moet hem binnen circa. 5 minuten op hebben, onterecht vind ik!

• Alle serveersters staan wel eens stil, en dan kletsen ze even onder elkaar, zodra ik dat doe verzint hij een klusje voor me, en alleen maar omdat hij vind dat ik niet stil mag staan, het zijn vaak namelijk ook de meest domme klusjes alleen maar om me aan het werk te houden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, afijn onterecht vind ik! Misschien denken jullie daar anders over, maar ik kan het me haast niet voorstellen…

Afijn, vandaag was er dus wéér iets, wat voor mij de emmer deed overlopen.
Ik begin altijd om 12 uur in het weekend, dus ik was gewoon om 12 uur aanwezig. Begon met werken zoals altijd, meld hij ineens om een uur of 2 dat ik pas om 1 uur moest beginnen, dus ik zei naja is nu al gebeurd. Maar ik vroeg wel dat ik dan een uurder eerder weg mog, zodat het een beetje gelijk bleef.

Ik mocht dus een uur eerder weg, kreeg mijn fooi van het weekend en vroeg nog of ik dat uur wel gewoon betaald kreeg. Dat het op het rooster veranderd werd van 12 tot 4 in de plaats van, van 1 tot 5. Zegt hij tegen me, nee want ik heb je niet gevraagd om te komen, het is je eigen probleem dat je ging werken, je kon ook gewoon gaan zitten en wachten tot het 1 uur was.

Naja misschien is het raar dat ik hier ongelofelijk boos van wordt, maar wat vinden jullie hier nou van?

Ik zou echt allang weg zijn…

Ik had ooit een baantje in een groentenwinkel en zat heel erg te twijfelen toen ik ontslag nam. Uiteindelijk heb ik het gedaan en de laatste maand moest ik echt alle kutklusjes doen die er te doen vielen, denk koffie halen, meest ranzige machines schoonmaken, gewoon de dingen die niemand wilde doen. Maarja, mijn keus was wel bevestigd.

Ik vind dat jouw baas je gewoon moet betalen. Ga een keer met hem op gesprek en zeg alles wat je dwars zit, eigenlijk gewoon wat je hier hebt verteld. Mocht het een erg dominant persoon zijn die je niet wilt laten uitpraten, eis dan je deel van het gesprek op en laat je niet intimideren.

Dat hij je niet uitbetaald hoef je in ieder geval niet te pikken, je hebt gewoon recht op je geld. Wat een teringlijer, ik zou per direct ergens anders gaan werken!

• dat hij je aan het werkt hou is normaal (miss ben je snel afgeleid)
    -Sorry foutje… maar dat is wel raar?? je hebt recht op je geld??

ik zou ander werk zoeken

Neem echt ontslag, er zijn veel betere banen dan dit

Ik mog geen uur eerder weg, het werd van 12 tot 4 werken in de plaat van 1 tot 5. Is toch allebei 4 uur werk? En ik ben niet snel afgeleid.

& dankje voor jullie reacties, ben dus niet de enige die denkt dat het verkeerd is.

ontslag nemen, er zijn leukere betere banen

[nohtml][b][message=4223806,noline]xRosaa schreef op 25 October 2009 @ 18:47[/message]:[/b] [...]

Ik mog geen uur eerder weg, het werd van 12 tot 4 werken in de plaat van 1 tot 5. Is toch allebei 4 uur werk? En ik ben niet snel afgeleid.

& dankje voor jullie reacties, ben dus niet de enige die denkt dat het verkeerd is.[/nohtml]

Nou dan mocht je toch wel een uur eerder weg? Wat wou jij dan? Van 12 tot 4 werken, maar van 12 tot 5 betaald krijgen? Dat zou raar zijn.

Verder ben ik het wel met je eens en zou ik op zoek gaan naar ander werk.

Ik heb ook een baantje in de horeca gehad, en gesolliciteerd bij een paar andere restaurants toen die bazen daar me de keel uithingen.
En tot nu toe ben ik echt alleen maar tirannen als bazen tegengekomen.

Bazen in de horeca hebben, tenminste waar ik ervaring mee heb, er zullen heus wel aardige bazen zijn, vaak last van een gigantisch ego en willen niet naar hun werknemers luisteren.

Ik zou ook ontslag nemen.

Mijn oude bazen behandelden mij nog een stuk slechter, maar dit is ook echt niet jofel. Gewoon solliciteren naar een andere baan, en zodra je er een gevonden hebt ontslag nemen bij je oude.
Dan heb je wel kans dat je de laatste maand echt kut behandeld wordt (ik heb mijn loon van mijn laatste weekend daar niet eens gekregen!) maar goed.

het is al twee jaar sinds ik bij mijn oude baan gestopt ben, en ik heb er nog steeds nachtmerries over, dus neem mijn opmerkingen over de horeca met een klein korreltje zout. Ik ben echt een beetje getraumatiseerd door die baan en kwam de helft van mijn werkdagen huilend thuis.

Ik had dus ook zo een baas,

hij zei dingen ik heb gekotst en gehuild zonder dat iemand het wist.
en dat was pas de 3e dag van dat ik er werkte.
toen heb ik nog vaker kut opmerkingen aangehoord waarvan ik het niet gewend ben enzo.
en precies dezelfde dingen zoals dat broodje.

ik vond dat hij me met respect moest behandelen, maarja wat moet je met een vent die 1 meter langer is dan jijzelf.
daar word ik heel erg panisch van.

ik werkte er toen nog één jaar, en toen was ik gestopt, want ik vond dat als je met tegenzin naar het werk gaat je er helemaal niet thuis hoort!
en dat was dan gewoon heel mijn baantje daar dus!

fock horeca.

ik zou allang weg zijn denk ik man wat is daar nou nog voor leuks aan.
maargoed dat is wel makkelijk gezegt natuurlijk,
maar serieus dit is niet normaal hoor, dat hoeven ze bij mij niet te proberen. :crazy_face:

Nee, je snapt het verkeerd :stuck_out_tongue:.
Hij betaald me maar van 1 tot 4. Omdat er op me rooster stond dat ik vanaf 1 uur werkte. Dus dat uurtje van 12 tot 1 is er niet bijgerekent. Terwijl ik dat wel heb gewerkt (van 12 tot 1 dus).

NEEM ONTSLAG DIE LUL VERDIENT JOU NIET

misschien vind hij dat je te soft bent en probeert hij je een lesje te leren, geef niet meteen op en kom voor jezelf op man! Geef hem eens op zn flikker als hij zo kut tegen je doet… het kan 2 kanten opgaan; of hij ontslaat je, of hij zegt; JEZUS ROSAN eindelijk kom je eens voor jezelf op. Welcome to the real world je bent door je ontgroening heen xD Ik moest ook door zo’n ontgroening heen waar ik nu werk, ik heb een terras van 15 tafels die ik helemaal alleen moet doen en mn baas had me echt zo opgefokt dat ik ook depri naar huis ging. Ik ben voor mezelf opgekomen en sindsdien is het de allerchillste baas die ik ooit heb gehad.