onterecht wantrouwen?

hallo, er zit al een paar dagen een vervelende gedachte in mijn hoofd en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik liep stage op een kdv en ik ben door een ouder benaderd of ik af en toe op zou willen passen bij hen thuis. Dit heb ik inmiddels als een keer gedaan en het ging gewoon goed. Laatst werd ik via whatsapp benaderd ipv sms door dezelfde vader om nog een keer op te passen en dit bericht kwam al minder “formeel” over dan het eerste bericht, er stond een lachende smiley bij. Als ik in het echt met hem sta te praten toont hij veel interesse en knipoogt ook vaak. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. is dit gewoon vriendelijk bedoeld of niet. Ik ben van mezelf een wantrouwend persoon die altijd op haar hoede is, zeker met wat er allemaal gebeurt tegenwoordig. Hij bood de vorige keer dat ik opgepast had aan me naar huis te brengen maar bedacht zich omdat hij een paar biertjes op had en deed het dus uit verantwoord oogpunt niet, maar door de signalen die ik oppik voel ik me niet op mijn gemak als hij me de volgende keer naar huis wil brengen want hij beloofde het dan wél te doen. Ik weet niet wat ik met deze gedachten/gevoelens aan moet en of ze wel terecht zijn.
Voor hetzelfde geld is het gewoon vriendelijk bedoeld en beschuldig ik hem gewoon doordat ik onterechte gedachten heb erover. Ik wil de “relatie” die ik met de ouders heb puur professioneel houden want ik zie het als werk, het zijn geen vrienden van me.

Of het wantrouwen nu terecht is of niet, als het niet goed voelt om daar op te passen moet je het niet doen!

helaas heb ik de volgende afspraak al gepland staan, en ik wil de kinderen niet teleurstellen. Maar ik ga proberen zijn aanbod me weg te brengen af te slaan, het voelt niet oke.

Ga altijd op je gevoel af

Beter onterecht wantrouwen dan andersom…
Woon je in de buurt? Dan kun je op de fiets gaan, dan kan hij je niet thuisbrengen. Als je lopend bent zeg je dat je juist even een stukje wil lopen (frisse lucht), en als je met Ov bent kun je misschien zeggen dat een vriendin op je staat te wachten om samen naar huis te gaan? (Ze moest overwerken, bij een andere vriendin langs, etc)

Het kan best zijn dat hij er niets mee bedoelt en gewoon amicaal is maar je weet het nooit zeker, beter te wantrouwend dan te naief

m’n moeder kan me altijd ophalen en dat zeg ik ook gewoon want ze heeft me de vorige keer ook opgehaald. ik woon in de buurt en kan het fietsend af maar het oppassen duurt tot s’avonds laat dus mijn moeder laat me echt niet fietsen. ik heb mijn gedachten gedeeld met mijn broer en die ziet er niet echt iets geks in, maar mijn vader heb ik het ook verteld en die begrijpt me volkomen.

Dit idd.

klinkt inderdaad logisch, maar mijn vader ligt altijd vroeg in bed omdat hij er ook heel vroeg uit moet. Mijn moeder heeft me voor de deur afgezet en heeft ze dus ook niet ontmoet. maar de vorige keer voelde alles ook gewoon oke, pas sinds ik het berichtje 4 dagen geleden kreeg en hem donderdag sprak krijg ik dat nare gevoel.

Precies dat, altijd op je gevoel af gaan!

Wat vervelend! Kan je vader niet een keertje brengen als je vroeg moet beginnen? Zoals al is gezegd: Altijd op je gevoel af gaan!

Ik had ook altijd een adresje waarbij de vader altijd mee naar huis fietste, ondanks dat het maar 3 minuten fietsen was. Was gewoon goed en vriendelijk bedoeld, maar snap dat je je er onprettig bij kan voelen. Wat de rest zegt, gewoon op je gevoel af gaan.
Wat ook nog een optie kan zijn is dat het gewoon een vent is die dit gewoon als manier van doen heeft en er verder niks mee bedoelt, sommige mensen komen gewoon flirteriger over dan anderen.