Ontbijtjes

Hoi allemaal!
Morgen begint een nieuwe week, dus ook weer nieuwe kansen. Ik ontbijt altijd met havermout, maar ik merk dat ik toe ben aan wat variatie. Mijn vraag was aan jullie wat jullie eten als ontbijt en hoeveel dat is? Ik neem bijvoorbeeld altijd 40 gram havermout met 250 ml amandelmelk. En zijn er mensen die muesli met melk nemen?
:slightly_smiling_face:

Er zijn vast wel mensen die dat eten ja…

Neem een boterham, maak een smoothie, yoghurt ipv melk, van die bananenpannekoekjes… er zijn veel verschillende dingen :slightly_smiling_face:

Probeer wat fruit aan je havermout toe te voegen, zoals banaan, blauwe of bosbessen.

Ja havermout kun je afwisselend maken door verschillend fruit te gebruiken, of noten toe te voegen. Zelf vind ik een dot pindakaas er op ook heel erg lekker, haha! Of maak het een keer met chocolademelk, ook lekker als afwisseling.
Ipv havermout eet ik ook vaak Skyr/magere kwark/Griekse yoghurt met muesli (met rozijnen, noten etc), of met chocolade cruesli van Quaker.
Je kunt ook eens pannenkoekjes maken van een banaan, 3 schepjes havermout en 2 eieren, of een mug cake (recept op internet).

Ik ontbijt ook vaak havermout, of zelf gemaakte granola!
Dat ziet er zo uit, en is gemaakt van havermout :wink:
Althans, zo maak ik het!

http://did-it.org/wp/wp-content/uploads/2016/01/granola-recept-2.jpg

Ik prak altijd een banaan door m’n havermout en gooi er wat kaneel doorheen. Kersen zijn ook nice om erdoorheen te doen! Of inderdaad pindakaas. En gesraspte wortel + speculaaskruiden. Of cottage cheese met honing. Of jam. Of stukjes gebakken appel. Ik krijg echt heel veel zin in m’n ontbijt nu haha

Muesli met magere griekse yoghurt vond ik zelf erg lekker. Eventueel een theelepeltje kersenjam erdoor.

Ik neem eigenlijk altijd 2 tot 4 crackers met smeerkaas. Ik eet saai.

Ik eet al bijna een jaar havermout als ontbijt en het gaat nooit vervelen! Gooi er seizoensfruit doorheen of cacao, noten/zaden/pitten, chocolade (Dat gaat dan smelten door de warmte van de havermout en is echt heerlijk!)…

Je kan ook zelf granola maken en dit met yoghurt en fruit eten. Of een smoothie maken, crumble eten (maak deze dan wel de avond ervoor)…