Ontbijten?

Als ik uit mijn bed kom dan heb ik dus nooit honger, en ik moet wel wat eten want anders val ik echt flauw (lage bloeddruk)
alleen heeft iemand iets waarmee je wel snel iets kan eten/drinken maar dat het niet vies is…
ik heb al een onderwerp er voor gezocht alleen kwam nergens uit wat hier mee te maken had, en anders sorry !

Je kan bij supermarkten enzo van die kant en klare ontbijtshakes met fruit kopen. Een soort smoothies, echt heel lekker. :slightly_smiling_face:
xx

Kan je ook niet iets lichts/lekkers eten? Zoals beschuitjes met muisjes, bakje yoghurt ofzo…
Je kan idd van die ontbijtshakes kopen maar ik word daar zelf echt kotsmisselijk van op de vroege ochtend :’)

Ik eet altijd worstenbroodje, of mini pizza haha! Of gewoon een boterham/crackertje.

GoedeMorgen troep? Al vind ik het zelf altijd ranzig.
Beschuitje, crackertje, yoghurt, breaker, kwark, ehm.

Grote bak (400/500ml) met melk en suiker en dan opwarmen in magnetron. Gooi dr brinta doorheen, flink roeren, tot het dik is. EN JAM! Brintapap!
Ik eet het 6x per dag tussendoor, het vult wel, maar niet extreem (ik moet er echt 2 borden en 4 boterhammen eten wil het een voedzaam ontbijt zijn) dus is wel goed alternatief :wink: En het is lekker.

ik vind een grote bak met volle yoghurt, vla, (overheerlijke) cornflakes en fruit altijd heerlijK! :slightly_smiling_face:

Vers fruit in de morgen zal ik nooit afslaan :slight_smile:

Ik vind Hero FruitOntbijt zelf heel lekker, het vult niet super goed, dus ik eet er dan ook nog één of twee beschuitjes bij. :slightly_smiling_face:
Je kunt anders ook een fruitsalade maken: wat fruit schoonmaken en in blokjes/plakjes snijden en dan ben je ook klaar!

Ik denk dat als je lage bloeddruk hebt, dat je 's morgens juist iets met veel eiwit moet eten, zoals een bakje magere kwark met wat honing. Misschien wat fruit er door doen?
Als je iets eet met veel eiwit kun je veel langer vooruit dan met wat fruit.

belangrijkste maaltijd van de dag ‘ontbijt’!!

@ichdrasil helpt eiwit dan?? Heb zelf ook een lage bloeddruk…

@Girlygirl112 of het tegen lage bloeddruk helpt, weet ik niet. Maar als je iets met veel eiwit eet, red je het zeg maar langer voordat je weer honger krijgt of duizelig word. De precieze wetenschap erachter weet ik zo niet meer, maar met fruit, waar veel suikers in zitten, krijg je zeg maar eerst een energiepiek en dan al snel een energiecrash. En dan met eiwitten heb je gewoon een paar uur evenveel energie. Natuurlijk zit in magere kwark ook gewoon wat meer kcal dan in een appel (één stuk fruit is ongeveer 100kcal, heel weinig dus), dus red je het sowieso langer.

Misschien kun je de precieze wetenschap hierachter beter ff aan een dietiste of dokter vragen, ipv een studentje op een forum, die er wat over gelezen heeft, haha.
Wel belangrijk dat je met een lage bloeddruk goed eet.

als je er echt last van hebt: zet je erover heen. eet gewoon een boterham. dan is het maar niet lekker, heb je in ieder geval iets gegeten.

Drinkyogurt ?

gewoon een bakje yoghurt met fruit! of alleen een stuk fruit, als je maar iets eet toch? (:

Ik eet nooit boterhammen (behalve een tosti), dus ik ontbijt elke morgen met een eierkoek. Lekker, snel weg, makkelijk mee te nemen voor op de fiets of in de bus (als je haast hebt).

Een stukje fruit of juist een bakje yoghurt met wat cruesli. Je kan ook een cracker maken met een plakje kaas. En anders bouw je het voorzichtig op? Dus eerst een cracker en daarna probeer je een keer een boterham? Zoals hier boven al werd gezegd is het ontbijt wel de belangrijkste maaltijd van de dag.

Ik eet nooit ontbijt, behalve in het weekend. Op school koop ik gewoon om 11 uur een tosti in de pauze.

De moeder van mijn ex maakte altijd heerlijk ontbijt! Een boterham met sla, tomaat, komkommer en een gebakken eitje erop, dat is echt heerlijk, en het vult goed!

cracker met kaas of jam