Ontbijten (Tips nodig)

Hallo,

Ik ben best wel moeilijk wat betreft ontbijt… Ik vind niet zo veel echt lekker, Eerder at ik corn flakes, maar dat vult niet zo goed bij mij… En ik wil wat gezonder gaan eten, Brood vind ik niks in de ochtend, Ik heb ook een heel tijd groene smoothie’s gehad, Maar dat vind ik maar niks… Ik heb nou net havermoutpap achter de rug, Maar dat vind ik niet zo lekker zonder HEEL veel suiker… Ik heb ook geprobeerd het suiker af te bouwen, Maar dat lukt ook niet…

Heeft er iemand gezonde tips om te ontbijten? Ik heb 's ochtends niet zo heel veel tijd, dus ook niet te ingewikkeld en te duur, Ik weet dat ik misschien veel eisend ben…

Alvast bedankt!

ik eet vaak gewoon brood, en als ik nog honger heb rozijnen. Zover ik weet zijn rozijnen best gezond en ook nog eens lekker en makkelijk. En anders gewoon fruit.

plakken volkoren ontbijtkoek, sinasappelsap en eventueel een stuk fruit erbij

Oja , bedankt! Dat is ook wel een goeie

Kan je niet iets lichts nemen vroeg in de ochtend (zoals een paar crackers met beleg) en dan rond half 10/10, twee boterhammen eten ofzo?
Ik heb ook moeite met ontbijt, maar dit werkt voor mij wel aardig, want ik heb best gauw honger als ik eenmaal op de universiteit ben, maar thuis krijg ik niet zoveel weg/geen zin in eten. Dan neem ik maar wat mee.

Ja, Maar ik weet niet echt of dat gezond is… Nouja, meestal eet ik niks meer tussen 8 uur(ontbijt) en 12 uur(lunch)…want dan heb ik ook echt geen honger…

Waarom vind je brood niets eigenlijk? Omdat je het niet lust oid?

In rozijnen zit alsnog best veel suiker/calorieën, dus die zou ik persoonlijk niet zo ‘los’ eten voor het ontbijt. Misschien kun je een beetje experimenteren met havermout? Warm met appel en kaneel, of koud als in overnight oats met vers fruit. Vult beide erg goed! En er zijn genoeg recepten van te vinden.

Nahhjaa, Daat heb ik 's ochtend echt geen zin in… maar tussen de middag eet ik het wel…

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet bij mij…

Granenreep? Meestal (nouja ik ontbijt pas sinds kort) eet ik sojayoghurt met fruit en vezeldingen zeg maar (havermout, lijnzaad, zonnebloempitten). Dat krijg ik wel weg, maar brood bijvoorbeeld ook echt niet 's ochtends.

Brood is eigenlijk ook niet gezond, door de tarwe ofzoiets…

Ik denk dat je dat dan moet proberen opzij te zetten, het eerste wat ik denk 's ochtend is ook niet ‘hah brood!!1!’, maar met lekker beleg kan ik er toch wel zin voor maken. Bijvoorbeeld (light) roomkaas met kruiden en sla/mangochutney krijg ik met gemak mijn strot door maar met een slap boterhammetje met een laagje jam doe je me geen plezier. Ik zou ook niet helemaal overstappen op bijvoorbeeld granenrepen/muesli maar er toch nog een of twee boterhammen bij houden, alleen een granenreep als ontbijt vind ik namelijk bijzonder weinig.

Dat lust ik dan ook weer niet :flushed:

Zoek eens op instagram, hashtag breakfast of oatmeal oid. Miljoenen inspiratie.
Alleen cornflakes is ook niet echt volwaardig of je moet heel veel nemen haha.
Wat je misschien kunt doen is iets van yoghurt met noten/muesli en boterhammen onderweg.
Gezond, voedzaam en praktisch. Evt wat fruit meenemen of fruitdrank (is ook gezond als je de juiste kiest).
Wie zegt dat je brood moet eten, als ik m’n lijst volg, moet ik twintig sneeën, simpelweg eet ik er nul.
Ik eet varianten op brood, havermout, pancakes, maaltijdcrackers, zuivel met muesli en noten etc etc
Er is zoveel meer… Gewoon f zoeken. Google instagram, overal is zat te vinden.

Volgens mij is dat een gigantische fabel hoor. Dan zou je ook geen muesli moeten eten want help tarwe!!1!
Kijk, een heel witbrood per dag lijkt me een beetje overdreven maar met een paar sneetjes volkorenbrood is niks mis imo.

Ik heb dus ook weer zoiets met beleg, haast het enige wat ik lekker vind is zoete troep zoals pasta en jam… En met sla weer hetzelfde… Ik ben dus ook best moeilijk met eten.
En een granenreep vind ik idd ook heel erg weinig

Amen.
Die gezondheidshalve van tegenwoordig… :’)

@TS hier Miss wat inspiratie. Ja veel brood nog, maar goed… Genoeg op internet te vinden.

Naja ik had dus ook gehoord dat muesli slecht was… Maar of het zo is weet ik ook niet, Maat btw ik vind Muesli toch niet lekker :flushed:

Maar ja volkorenbrood is denk ik sws wel gezond

Wat als je dingen combineert? Kipfilet+sla en tomaat/roomkaas+chutney etc? Je kan niet op jam leven dus je zal er toch iets op moeten vinden.