Ontbijt recepten gezocht

Ochtends ontbijt ik altijd met 2 sneetjes (bruin) brood, een cracker en thee.
Nu is het zo dat ik een half uur alweer zin in iets heb, wat dan niet uit komt. Ook vind ik brood niet zo lekker. Dus zoek nu iets anders om mij dag mee te beginnen. Hebben jullie lekker/gezonde ontbijt tips wat snel klaar is voor mij?
Het liefst zou ik iets warms eten. Maar heb geen tijd om elke keer bvb pannenkoeken te maken.
Hebben jullie lekkere ontbijt tips wat snel klaar te maken is?
En wat is jullie ontbijt?

ik maak graag een mugcake!
je moet hierbij een mok gebruiken die in de magnetron kan. Prak een banaan in de mok, doe er een ei bij, 3 eetlepels havermout (optioneel maar zorgt wel voor meer verzadiging), en dan kan je de carrotcake versie maken met geraspte wortel, kaneel (2 theelepel) en speculaaskruiden (1 theelepel) of de chocoladeversie met een eetlepel cacao en een blokje geraspte chocola. Dit allemaal mengen (welke versie je hebt gekozen) en deze mok doe je 2:40 in de magnetron (ligt beetje aan jouw magnetron) en dan kan je hem omkeren op een bord. Ik doe altijd nog wat kwark of yoghurt naast het cakeje, maar je kan hem ook gewoon uit de mok zelf eten als je dat niet wil.

brinta is ook lekker, gewoon met melk, banaan, wat kaneel en honing. Ik doe de brinta altijd even in de magnetron en vervolgens doe ik de banaan etc erop.

ik eet ook vaak yoghurt/kwark, en dan bak ik een banaan en een halve appel in de pan met wat kaneel. dit lekker aanbakken en bovenop de yoghurt doen. Dan wat havermout in de pan met ook wat kaneel en honing, nu heb je een soort granola. Als dit een beetje verkleurd is in het bakje doen. Kan je afmaken met een blokje pure chocola (geraspt) en wat kokosrasp. Je kan ook bijv de granola weglaten, maar dit zorgt wel dat het lekker vult :slightly_smiling_face:

als laatste zou je havermout kunnen maken in de pan, 70 gram havermout ofzo met 250 ml melk en dan met kaneel of wat je ook lekker vindt!

eet smakelijk en succes haha

Wat ik elke ochtend eet:

• 1 ei
  • 1 appel in stukjes of geprakt
  • 1 banaan in plakjes of geprakt
  • 2 lepels havermout
  • 1 lepel kokos
  • 1 lepel lijnzaad

mengen in een kom, 3 minuten in de magnetron en eten maar, Echt super lekker en vult enorm. Het is een soort van healthy mug cake

Dat wat jullie noemen vooral de mugcake klinkt lekker.

Ben trouwens niet zo van het fruit.
Lust alleen aardbeien en banaan.

Vandaag een mugcake appel kaneel.
Het was wat droog. Veder was het wel lekker. Hoe kan ik zorgen dat het niet weer droog wordt?
Had het gemaakt met ei, havermout en een beetje melk.

heb je er wel een banaan door heen geprakt? dat is het belangrijke ingrediënt haha. de melk kan je gewoon weglaten hoor!

Nee geen banaan. Dacht dat het zonder kon…

haha nee die moet er wel in! kan me voorstellen dat het nu erg droog was :’) en smaakloos? haha

Had het recept van foodness. Die deed er geen banaan in. Morgen toch maar met banaan proberen

Oatmeal is ook lekker! Als ik weet dat ik 's ochtends weinig tijd heb maak ik vaak overnight oats. Kan je gewoon gelijk uit de koelkast halen en eten. Als het koud is en ik wat warms wil maak ik het gewoon in de magnetron.