ontbieding voor een verklaring

Ontbieden is trouwens gewoon een ander woord voor oproepen X’D

Dus je word opgeroepen voor een verklaring. Klaar.

haha ja dat is wel grappig maar ik zit zelf ook al te googlen, maar ik vraag me dus echt af kan die ontbeiding voor een verklaring niet in houden dat ze misschien een verdachte hebben gevonden en een verklaring willen van mij over die verdacht of ben ik juist zelf de verdachte :S

ik lees net dit:

U bent aangehouden
U kunt op verschillende wijzen door de politie worden aangehouden:

1. U krijgt een “uitnodiging” (ontbieding) om op het bureau te verschijnen.

Op het bureau krijgt u dan te horen: “U bent meneer …? Dan bent u nu aangehouden!”

1. U wordt op straat aangehouden (lopend, fietsend, in de auto e.d…)

2. U wordt op uw werk of op school aangehouden.

3. U wordt (meestal ’s morgens heel vroeg) van uw bed gelicht.

In alle gevallen dient u zo spoedig mogelijk naar een politiebureau te worden overgebracht, waar men u zal gaan verhoren. (Indien u op “uitnodiging”op het bureau bent verschenen, bent u daar uiteraard al.)

U behoeft nooit antwoord te geven op de aan u gestelde vragen.

Het is echter wel zo dat alles wat u zegt tegen u gebruikt mag worden. Dit geldt ook voor opmerkingen onderweg in de politieauto, tijdens een rookpauze of voor opmerkingen die u roept tegenover een derde, bijvoorbeeld een omstander of een medeverdachte (“Ik heb niks gezegd hoor!”).

dus het betekent gewoon dat ik dan word aangehouden?
of zit er een verschil tussen ontbieding om op het bureau te verschijnen en een ontbieding om een verklaring af te leggen

Joh, ga nou niet zo lopen gissen, word je waarschijnlijk alleen maar banger van. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Ze zullen je in ieder geval niet zomaar aanhouden. Jij hebt aangifte gedaan, misschien hebben ze wat te melden over de vordering van het onderzoek. Misschien willen ze je wat vragen over die router. Je weet het niet, en je komt er pas achter als je er gewoon heen gaat.

ja daar heb je wel gelijk in maar ik zit er echt heel erg mee want vorige keer toen ik zei onze router is gehackt zei hij doodleuk ‘‘dat kan niet’’ dus met andere woorden het kan niet dus je heb het zelf gedaan

als een ontbieding een oproep betekent ben ik er bijna zeker van dat een ontbieding voor een verklaring een oproep is om een verklaring te doen. Maakt niet uit of dat is voor iets wat je zelf hebt gedaan of iets wat een ander heeft gedaan. Je moet gewoon naar het bureau om iets uit te leggen.

ik zit nu volop te googlen maar dat is niet echt bevordelijk ik ga me echt zorgen maken

dan zeh jij doodleuk dat je niks meer gaat zeggen en jij je afvraagt waarom ze je om een verklaring vragen als ze jou toch niet geloven ?

ja dat is waar maar die verklaring ik heb het vermoeden dat het niet in mijn voordeel is die verklaring die ik volgens hun meot afleggen

Gewoon afwachten en dan merk je het vanzelf, toch?

ja dat is wel het enige maar straks kom ik daar en word ik aangehouden ofzo :S

als je niets gedaan hebt, is het hun schuld als ze je aanhouden. Ik zou nergens bang voor zijn, je bent onschuldig.

Ontbieding van een verklaring is een uitnodiging om een verklaring te komen doen.
Al dan niet als verdachte of al getuige.
Ook al is er aangifte tegen je gedaan, moeten ze wel bewijzen hebben e.d.
Ze kunnen je NOOIT zomaar oppakken.

Oh, okee. Want ik had ergens gelezen, dat als je een onbeveiligde router dad, dus zonder wachtwoord, je aansprakelijk kan worden gesteld, als iemand met jouw router iets ergs op internet gedaan heeft.

Ja, maar dan is wat die gast al dan niet gedaan zal hebben, niet het hacken van de router.