ontbieding voor een verklaring

weet iemand wat dit inhoud? is diegene die word uitgenodigd dan verdacht of hoeft dat niet altijd?

WTF

ja sorry dan kan je wel raar reageren maar ik krijg zo’n brief binnen terwijl ik helemaal niks heb misdaan

Je wordt uitgenodigd om ergens iets te verklaren. Of je dan verdacht wordt weet ik niet, misschien willen ze je als getuige horen? Tenminste, ik gok dat het om de politie gaat.

ik heb geen idee, weet je zeker dat het voor jou is ?

ja het is voor mij ik heb over een zaak aangifte gedaan ( stalking ) en nou komt er opeens een brief binnen met een ontbeiding om een verklaring te geven in verband met een stalkings zaak… dus ik schrok me al kapot want het is een zaak waar een aangifte van mij over loopt

Oh nou, dan gaat het gewoon daar nog even over. Niks ergs toch?

Ik denk dat je gewoon moet gaan vertellen wat er is gebeurd, zodat ze de situatie beter kunnen overzien

Google is je vriend.

ze vragen of je een verklaring iwl komen afleggen.

ja maar een tijd geleden is onze router gehackt en hebben ze dus vermoed ik op onze router ( dan krijgen ze dus een ip adres die aan onze router verbonden is en dus ons adres ) dus ik vermoed dat ze mij nu als verdachte zien :S alleen vind ik het allemaal heel vreemd want aangezien er een aangifte loopt kunnen ze mij toch ook gewoon bellen of ik wil langskomen

Nee, want het is een officiele instantie. De gemeente belt je toch ook niet als je ID verlengt moet worden, ookal hebben ze je nummer. En als je het echt zo graag wil weten bel je toch de politie zelf.

Komt dat niet gewoon omdat je een onbeveiligde router, dus zonder wachtwoord had?

ja maar het is een ingewikkelde zaak een vriend en ik worden door dezelfde persoon lastig gevallen maar nu neemt die contactpersoon mij dus nie serieus want op mijn mailtjes word niet gereageerd en als ik bel is hij er niet en laten collega´s een bericht achter of hij wilt terug bellen maar dat word niet gedaan

maar ik ben nu gewoon benieuwd is een ontbieding voor een verklaring altijd dat je word verdacht?

nou we hadden wel een wachtwoord maar achteraf kwamen we erachter dat het een standaard wachtwoord was die alle routers dus hebben en we hebben hem zelf niet veranderd

Aangifte gebeurd vaak door of namens iemand die slachtoffer is van enig feit, en ontbieden is een verdachte van het plegen van een strafbaar feit uitnodigen op het bureau om een verklaring af te leggen.

Dacht ik.

dus een ontbieding voor een verklaring is zowiezo dat ik als verdachte word gezien?

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6457

Lol :stuck_out_tongue: