Onstoken wondje?

Hee!

Ik ben gister gevallen met mijn fiets en nu heb ik een klein wondje op mijn vinger dat een beetje dikkig is en een beetje een gelige kleur heeft.

Opzich doet het niet echt pijn ofzo en stelt het bijna niks voor, maar ik moet vanavond werken, serveren, en dan moet ik ook af en toe wat afwassen. Ik weet niet precies wat ik nu met dat wondje moet doen… In een soda badje doen? Een pleister erop en gewoon afwassen?

Het is misschien een beetje overdreven m hierover een topic te openen, maar ik ben bang dat het misschien wel ontstoken is… En wat ik op internet daarover lees klinkt allemaal een beetje eng…

Mag je geen wegwerphandschoentjes aan met afwassen? Of eenmalig oid? Verder zou ik een sodabadje maken en je niet teveel zorgen maken.

@vanwyngarden; Het voelt niet echt warm aan, maar het geeft wel een beetje een kloppend gevoel.

Hoe lang moet ik het dan in zo’n sodabadje doen?

Je moet het sodabadje met warm water doen, dat je je vinger er nog wel in kan hebben. Ik laat mn vinger dan gewoon altijd zitten tot het water koud is.
Ondertussen gewoon tv kijken ofzo.

Als ik zoiets heb, ‘week’ ik het altijd even in een sodabadje,
misschien kan je tijdens het afwassen van die handschoenen aan?

kokend water beetje af laten koelen dat het uit te houden is en dan erin houden, een kwartiertje ofzo.