onstoken tandvlees nadat beugel eruit is

Heey,
Ik heb net mm beugel eruit gekregen en ineens last van erg ontstoken tandvlees, terwijl ik dat niet had toen de beugel er nog in zat. Het tandvlees bloed ook snel en is pijnlijk. Hoe kan dit ineens zo zijn?

Misschien omdat ze nu de ruimte hebben, en ze dan raar gaan doen ofzo? Nee geen idee, geef het even een weekje rust.

Het is gewoon weer eventjes wennen zonder dat, en waarschijnlijk zal het ook komen door de beugel eruit halen/alles schoonmaken. gewoon eventjes geïrriteerd. Zeker als het echt net vandaag is gebeurd… Of wanneer is het gebeurd?

Vorige week

Ik had dat ook ! het was echt onwijs dik bij mij. Het duurde zo’n 5 dagen en toen was het pas weg. Ik moest het vooral goed poetsen maar dat durfde ik niet haha. Hopen dat het bij jou ook snel weg gaat !

Ik had dat ook nadat mijn beugel eruit was. Heb er ongeveer weekje last van gehad, daarna was het vanzelf over (:

Conclusie, eventjes aankijken, schijnbaar komt het vaker voor dat je hier last van hebt na het verwijderen van een beugel… Als je er niet zeker over bent of je denkt dat het te lang duurt, gewoon eventjes je tandarts/orthodontist bellen voor advies :slightly_smiling_face:

mijn beugel is er al meer dan een maand uit, en heb er nog steeds last van… kan niet fatsoenlijk mn tanden poetsen, want het gaat vreselijk bloeden… de ortho zei dat ik vooral niet hard moest poetsen en dat het vanzelf over ging.

het klinkt misschien raar, maar bij mij helpt het om mn tanden gewoon 1 dag bijv niet te poetsen als ik ontstoken tandvlees heb, anders blijft het maar bloeden omdat je het telkens weer openpoetst zeg maar!

Volgens mij moest je juist goed poetsen en gewoon doorgaan als het bloedde, dat zeiden ze tegen mij tenminste.

Dat had ik ook toen m’n beugel eruit was, ging vanzelf weer over. Ik was gewend hard te drukken met m’n tandenborstel toen ik de beugel nog had, wat niet meer nodig was toen 'ie eruit was.

Ik heb het ook gehad en ben er mee naar de tandarts geweest.
Ik heb toen Vitis Gingival een mondspoelmiddel meegekregen.
Na twee dagen dat gebruikt te hebben was mijn tandvlees al weer een stuk rustiger en na 4 dagen helemaal weer goed.
Maar ga niet hard met je tandborstel over je tandvlees heen, want dan poets je het steeds weer open.
De tandarts had me aangeraden om met een hele zachte tandenborstel voorzichtig mijn tanden de poetsen op de plekken waar het tandvlees onstoken was.

Dit had ik ook,gewoon goed poetsen en flossen.
Bij mij is het na een maand weggetrokken :slightly_smiling_face:

Hmm, mocht mijn beugel er maar uit ):
Hahaha veel aan deze reactie heb je niet dus zie het als een upje ^^

toen mijn beugel weggehaald werd voelde mijn tandvlees heel erg zacht en dik aan. vond het opzich wel een grappig gevoel. :grinning:
maar je moet tijdens het tandenpoetsen je tandvlees een beetje mee ‘masseren’.
ik had dat probleem ook, en ik had de tandarts raad gevraagd en bij mij werkte het wel.
het heeft wel een weekje ofzo de tijd nodig. :grinning:

ik voelde het ook niet, eigenlijk zag ik het alleen maar. xD
het was gewoon wat dikker en roder dan normaal.
maar veel verschil was er bij mij niet.

Bedankt voor jullie advies. Bij mij doet het ook pijn, bij jullie ook?

Het deed een beetje pijn bij me als ik erop drukte ofzo,maar die pijn trekt snel weg !