Onstoken oog: make-up dragen ja/nee ?

Hee !

ik heb gisteravond 3 uur lang proberen om mijn lens uit te krijgen, bleek hij der allaaaaang uit te zijn. ben vandaag naar de dokter geweest, en door al dat gepeuter aan mn oog van die avond heb ik nu dus een onstoken oog. kutzooi.

Morgen heb ik dus een suuuupergroot feest van een vriendin van me, en ik ga naar haar huis toe en we gaan elkaar opmaken enzo (niet zo heeel veel make-up: mascara en eyeliner.)
maar ik ben bang dat mijn oog nu erger word als ik make-up op doe. ik ben heel onzeker als ik nu geen make-up op doe op school of waar mijn vrienden bij zijn omdat ze me nooit zonder hebben gezien. =$

zal ik make-up op doen of niet?? en waarom wel/niet??? Please help me !

xx

Ik zou geen eyeliner opdoen,
maar gewoon een beetje mascara kan denk ik wel.

veel plezieeer!

Ik zou inderdaad geen eyeliner op doen, dat lijkt me voor je oog niet zo geslaagd

als dat oog erg ontstoken is dan zie je dat toch zowieso wel? ik heb er ook wel is last van, als ik dan make-up op doe wordt het erger, ik zou het dus niet doen

het probleem is als je mascara eraf haalt, of er mee gaat slapen gaan er korreltjes van die mascara in je oog (als je snapt wat ik bedoel) en dat gaat dan weer irriteren, en dan wordt het alleen maar erger

Iniedergeval geen eyeliner, ik denk dat je wel wat mascara op kan doen.

Er zijn speciale oogdruppels voor ontstoken ogen, dat kan je iig even gebruiken. En normaal gezegt zou ik ook zeggen, draag geen make up, maar ik heb het ook gewoon gedaan (want ik genees altijd snel, het was na 3 dagen al weg) en er is niks gebeurt. Wel moet je even als het genezen is, de top van je potlood wegslijpen, en eigenlijk alle oogmakeup die je gebruikt hebt schoonmaken. Anders besmet je jezelf straks opnieuw.

ik zou gewoon make-up op doen.
ik had een keer een onstoken oog gewoon na school,
meet make-up.
en dan draag ik mascara en oogpotlood.
en dat ging gewoon goed.

er was ook eens een meisje uit mn klas die had een heel erg ontstoken oog en die was na de dokter geweest die zei dat ze gewoon make-up op mocht.

je kan wel btje make-up op doen, maar alles wat je gebruikt moet je daarna wel weggooien want al die bacteriën gaan aan je make-up zitten. En dus ook geen make-up delen met je vriendinnen

Toen ik een ontstoken oog had raadde de dokter het af om make-up te dragen. Ik zou het dus ook niet doen, want het risico bestaat dat je er meer last van gaat krijgen. Je kunt natuurlijk ook het accent op je lippen of je wangen leggen en je ogen gewoon met rust laten.

Nee, Je ogen zijn heel gevoelig, en nu helemaal. Als je make-up op doet heb je grote kans dat je morgen met een flinke oog onsteking loopt. Ik zou je oog met rust laten. Waarom zat je lens er niet meer in? was je hem kwijt?
Heb ik ook een keer gehad.
Maarja mijn oog was ook geirriteerd en toen deed ik ook make-up op, en nu ben ik al 4 weken met bril aan het lopen.

Nee. Als je dus mascara op doet raakt het borsteltje besmet en doe je het de volgende week weer op en dan heb je weer een ontstoken oog

Het lijkt me heel dom om dan make-up te gaan dragen.
Waarschijnlijk duurt het genezingsproces dan alleen nog maar langer, dus ik zou gewoon een paar dagen zonder make-up gaan…
Dan kun je een felle lipgloss opdoen ofzo, zodat de aandacht een beetje afgeleid wordt van je ogen.

Ik zou geen make up dragen. Toen ik ontstoken oog had, had ik iig gewoon paar dagen geen make up gedaan, en ook gewoon geen lenzen in gedaan, maar gewoon in de klas mijn bril.
Mascara gaat ook sowieso wel beetje in je oog zitten, en ik denk dat het dan alleen maar langer duurt, voordat het geneest.

Oke, dat is best wel een *uhhh* slimme actie.
Eyeliner (ONDER JE OOG) en mascara.
(Misschien is een bril toch een beter idee voor je? :p)

zéker niet doen.
eyeliner verdwijnt in je oog dus dat gaat al pijn doen
en er kan wel eens een beetje mascara op je oog vallen…
Geloof me, dat kàn.
Ik deed gisteren m’n lens uit en er zaten zwarte puntjes op.

Gewoon proberen.
en als je er last van hebt eraf halen.

Ik zou het zeker niet doen. Geen eyeliner maar houden bij een beetje oogschaduw en een likje mascara. En alles er weer afhalen natuurlijk :stuck_out_tongue:

dank jullie allemaal !

ja ik heb oogdruppels, en mn oog is nu echt veeeel beter aan het worden. gisteren was hij nog rood en was ie helemaal opgezwollen, en nu ziet hij er weer normaal uit.

bedankt voor alle tips !

Sowieso geen make-up
De bacterie van je oogontsteking komt dan in je make-up terecht, waardoor deze besmettelijk wordt en de kans sterk verhoogd is dat je nog een keer een oogontsteking krijgt als je de make-up in kwestie nogmaals gebruikt.

Precies.
Ik snap sowieso nooit dat sommige meisjes zich alleen maar zeker voelen met make-up op. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.