Onrustige cellen baarmoeder

Hoi allemaal,

Ik heb een 2 weken terug een uitstrijkje laten maken en ik heb vandaag gehoord dat ik licht onrustige cellen bij mijn baarmoeder heb. Ik moet nu dus over een half jaar weer terug komen voor een nieuw uitstrijkje.

Is er iemand hier die dit ook eens gehad heeft? Ik maak me zo druk nu, ik krijg het maar niet uit m’n hoofd en denk gelijk aan baarmoederhalskanker enzo… :frowning_face:

xx

Heb je verder geen informatie van de huisarts gekregen?

Nee ik werd gebeld door de vervangende huisarts en dat was alles dat ze zei…

Ik bel morgen wel denk ik want ik ben bestwel over de zeik en ik wil echt geen half jaar wachten, pff… :frowning_face:

Ik zou inderdaad gewoon even bellen voor wat uitleg. Ze willen je vast wel geruststellen en als er echt wat ergs was dan zat je nu al in het ziekenhuis.

Sterkte!

Het feit dat je pas over een half jaar weer hoeft te laten controleren laat zien hoe weinig er waarschijnlijk aan de hand is. Dat er pas over een half jaar eventueel iets veranderd kan zijn geeft aan hoe lang het kan duren voordat er echt iets mis zou gaan.

Jullie hebben gelijk hoor, maar als je dat te horen krijgt schrik je gewoon echt…

Weet ook echt niet wat ik moet zeggen tegen mijn moeder ofzo…

Rustig maar meis, ik denk dat je beter je moeder gewoon kan vertellen wat je ons hebt verteld. Je hebt toch niets verkeerds gedaan? Je zou ook nog eventueel samen met je moeder kunnen bellen voor opheldering, als je dat fijn vindt.

Ik snap heel goed dat je schrikt, dat zou ik zelf ook doen denk ik. Maar zoals we al zeggen, als er iets goed mis was zou je nu gelijk behandeld worden.

:sob::muscle:

Mijn zus heeft zoiets ook gehad. Bij haar zat er ook een plekje toen in dr baarmoeder die ze heeft laten weghalen. Het was een onschuldig plekje, maar volgens mij bestond er de kans dat zoiets kon uitgroeien tot iets anders.
Je hoeft je nu niet druk te maken want op dit moment is er niks aan de hand. Ze maken dus wel om de zoveel maanden een uitstrijkje zodat ze je blijven controleren.

Inderdaad… En als je meer wil weten, moet je eigenlijk gewoon even bellen! Ik zie dat je je dat al gedaan had, maar gewoon nog een keertje bellen en je goed laten voorlichten.

An sich een goed teken dat je pas over een half jaar hoeft terug te komen, maar better be sure right?

Heel veel succes hiermee meid! Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van schrikt, daarom is het goed om weer langs te gaan of te bellen en om duidelijk te vragen.

Hoe kwam je erop om een uitstrijkje te laten maken?

Ik had vaker vage klachten en een soort chronische schimmelinfecties die maar niet weggingen, van alles voor gekregen dus de HA had toen maar besloten om wat grondiger te onderzoeken. Dus nu kwam er uit dat ik blijkbaar geen infecties meer had (:thinking:) maar wel dit dus, pff…

Wat vervelend joh! Maar als je twijfelt, gewoon nog een afspraak maken hoor, dat is echt niet erg.

Gewoon bellen dat je graag wat meer informatie wil! Dat begrijpen ze heus wel. :slightly_smiling_face:

Oh en niet googelen aub :stuck_out_tongue:

Niet googlen, daar staat 9 van de 10 keer dat je baarmoederhalskanker hebt terwijl het misschien niet eens waar is. Maak gewoon nog een keer een afspraak.

Gewoon even bellen, voor wat extra informatie. Dit vinden ze echt niet raar. Je maakt jezelf op deze manier alleen maar gek.

Dit +1

Omdat bij Dr Google bij elke klacht meteen de diagnose kanker luidt. :hammer:

Toch maar naar een echte arts.

Maar aan TS, heb zelf ook vaker uitstrijkjes laten doen, maar in 90 procent van de gevallen is het puur preventief. Dus niet iets om je meteen zorgen over te maken. Alleen als bepaalde klachten langer aanhouden is nader onderzoek gewenst.