Onrustig, misselijk gevoel in relatie?

Hey girls… ik ben al anderhalf jaar verliefd op een jongen “G” en hij is ook mijn ex… We hadden vorig jaar een relatie maar ik werd (zoals in iedere relatie met wie dan ook!) er heel misselijk van, het voelt dan alsof er een zware last op mijn schouders ligt, na een tijdje kon ik dat niet meer aan dus ik maakte het uit… Maand later had ik enorme spijt net als nu. Ik vind eerlijk gezegd niet dat ik me aanstel, ik vraag me wel heel erg af hoe dit komt? Waarom voel ik me zo terwijl ik met de jongen ben waar ik van houd? Was*…
x

Misschien een soort bindingsangst?

Ja idd dat zat ik ook al te denken…

Maar je moet een relatie niet als last zien eigenlijk

Ik heb dat gevoel gehad toen ik m’n (toen nog niet) vriend had leren kennen en het allemaal wat serieuzer begon te worden. Voelde me toen echt de hele dag misselijk, geen honger, zenuwachtig etc. Toen twijfelde ik ook echt of dit wel goed voor me was maar uiteindelijk is het gevoel weer weggegaan, na een paar weken. Sindsdien is het ook nooit meer teruggekomen en ben ik weer helemaal happy. Misschien dat dit bij jou ook het geval is, probeer het eens een tijdje vol te houden en kijk of het gevoel wegtrekt… Anders weet ik het ook niet! Sterkte!

Misselijkheid kan zeker een teken van stress zijn. Zijn er nog andere dingen dan je relatie die je stress kunnen bezorgen? Indien niet, zou ik eens goed nadenken waar je juist angst voor hebt, dat bvb. eens opschrijven. Zo zal je er mss minder bang van zijn; iets dat op papier staat, is mss wat minder angstaanjagend :slightly_smiling_face: