Onrust in m'n hoofd

Ik wist even niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus hoop dat het een beetje goed staat hier.

Goed, ik heb dus best vaak last van onrust in mn hoofd. Het is dan zo dat ik nergens aan denk of aan het piekeren ben of iets, maar merk dat ik er toch best vaak last van hebt. Vooral als het erg stil is. Zodra ik dan muziek ga luisteren of in ieder geval iets doe wat veel geluid maakt, is het direct weg.
Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen, maar het voelt een beetje alsof het stormt in mijn hoofd, maar ik denk nergens aan…

Ik vroeg mij af of iemand anders hier ook last van heeft en wat je hier dan aan doet.

Alvast bedankt iig :slightly_smiling_face:

Weet je het zeker dat je nergens aan denkt? Ook niet van ‘‘Ik moet dat en dat en dat nog doen’’ of ‘‘wat zal ik vanavond eens eten?’’ Het kan zijn dat je aan zoveel dingen onbewust denkt wat je nog moet doen dat het daar inderdaad erg druk wordt. Als dit zo is dan kan je het beste een lijstjes maken met wat je moet doen.

Ik herken dit gevoel wel een beetje. Soms als ik er bij stil sta lijkt het ook alsof er iets bezig is in mijn hoofd maar ik kan niet echt benoemen wat, heel raar. Heb dit gevoel soms tijdens van die “bezinkmomentjes” die ik vaak heb als ik in bed lig. Ik denk ook dat het te maken heeft met onbewust aan dingen denken. Ik vind het niet heel storend, maar het geeft me soms wel een onrustig gevoel.

@Soepstengel, ik ga je tip met lijstjes maken opvolgen! Denk dat ik me in die zin wat meer moet uiten en dat dat nu zo opgekropt zit in mijn hoofd.

lijstjes maken heeft bij mij heel goed geholpen, en dingen gelijk doen niet uitstellen. Kun je het ook niet vergeten want dan blijft er onbewust toch het idee dat je iets moet doen ‘’ maar wat was het nou ?’’