Onregelmatige menstruatie dus geen anticonceptie

Titel is misschien beetje kort van stof, maar het zit dus zo. Op mijn 15e werd ik voor het eerst ongesteld. Ik ben nu 17, dus ben al 2 jaar ongesteld. De eerste 3 maanden was ik het onregelmatig, en hierna begon ik aan de pil. Hierdoor werd ik het regelmatig, daarna ben ik een poosje gestopt en bleef ik het ook regelmatig, toen ben ik weer begonnen en na een paar maanden weer gestopt, dit was begin 2014. Toen ik weer met de pil stopte, werd ik 2x ongesteld en daarna 3 maanden niet…

In juni werd ik weer ongesteld, 2x, regelmatig. Sindsdien ben ik seksueel actief en wil ik dus weer aan de pil. Maar nu wordt ik dus niet meer ongesteld. Ik ben over tijd op dit moment, maar ik heb al een zwangerschapstest gedaan en dit was negatief, dus ik kan niet zwanger zijn.

Maar ik vind het vervelend dat ik nu dus niet weet wanneer ik ongesteld wordt, misschien duurt het wel weer 3 maanden, en ik wil toch echt aan de pil beginnen… En dat kan pas na mijn menstruatie zei de dokter.

Ik vind het lastig omdat ik nu nergens op kan rekenen. Ik heb best wel veel gerommeld met de pil en dit was ook niet verstandig, maar is het mogelijk om nu aan de pil te beginnen zonder dat ik dat dus na mijn menstruatie doe? Want die komt dus maar niet… Normaal gebruikte ik de pil ook voor de regelmatigheid maar nu wil ik hem dus echt als anticonceptie gebruiken, en aangezien ik al bang was dat ik zwanger zou zijn wil ik niet alleen vrijen met condoom…

Oke lastig uitgelegd allemaal, hopelijk begrijpen jullie het.

Hoelang was de tijd tussen je geslachtsgemeenschap en dat je de zwangerschapstest nam? Want het is verstandig om minimaal 2 weken te wachten met de test voor het beste resultaat. En het is ook niet gek dat je menstruatie nu wegblijft aangezien je zo veel hebt gerommeld met de pil voorheen, je lichaam en alle hormonen zijn dan ‘van slag’ omdat ze geen fatsoenlijk ritme meer hadden. En als je zo rommelt met de pil, is het geen idee om de prikpil te nemen? Of een implanon oid? Dan hoef je er iig niet meer aan te denken en dan hou je regelmaat en het is ook nog eens anticonceptie.

Ik zou inderdaad wachten tot je menstruatie nu. Je lichaam moet die hormonen weer even op gang krijgen zoals het normaal gaat en als je nu weer de pil gaat nemen lijkt me dat niet verstandig.

Succes ermee in ieder geval!

Niet slim om telkens te stoppen. Ik zou nu maar gewoon door gaan…

Als je op de dag van je menstruatie begint, ben je meteen veilig. Anders duurt dat 7 dagen.

Je mag je vraag in deze topics stellen:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html